LISÄÄ TEHOA JA VÄÄNTÖÄ JOHN DEERE’N G-SARJAN KESKIKOKOISILLA KUORMATRAKTOREILLA

Tampere 24.11.2016 - John Deere’n G-sarjan metsäkoneiden lanseeraus jatkuu keskikokoluokan 1110G, 1210G sekä 1510G -kuormatraktorimalleilla. Kaikissa malleissa on uusi, viimeisimmät Stage 4/Final Tier 4-päästömääräykset täyttävä 6.8-litrainen John Deere 6068 PowerTech Plus-moottori. Voimakas moottori tarjoaa lisää tehoa ja vääntöä, ja se on sovitettu entistä tarkemmin yhteen ajovoimansiirron kanssa. Näin koneen vetokykyä on saatu merkittävästi paremmaksi.

G-sarjan kuormatraktoreiden ohjausjärjestelmää ja käyttöliittymää on edelleen kehitetty ja parannettu käyttövarmuuden ylläpitämiseksi. TimberMatic F-16 -ohjausjärjestelmän ominaisuuksiin kuuluvat muokattava käyttöliittymä, vakionopeuden säädin ja kulmanäyttö. Uusi ohjelmaversio mahdollistaa huoltohenkilöstön etäyhteyden koneeseen. Uudet ohjausmoduulit, yksinkertaiset CAN-väylät ja selkeämpi sähköjärjestelmä tehostavat koneiden toimintoja. Suorituskyky ja tarkkuus muodostavat ajokoneissa ennennäkemättömän tasapainoisen ja vahvan yhdistelmän.

Nyt myyntiin tulevien konemallien kuormaimiin lisävarusteena saatava kärkiohjaus tehostaa kuorman käsittelyä ja lisää tuottavuutta jopa kuorman verran päivässä. Kärkiohjauksen uudessa 2.0-versiossa kouran ohjauksen tarkkuutta on parannettu erityisesti pitkällä ulottumalla.

John Deere 1110G on yleiskoneeksi sopiva kuormatraktori, jonka moottorissa on 6,6 % enemmän tehoa ja vääntöä 4,1 % enemmän kuin edellisessä mallissa. 1110G on saatavana myös lyhyellä akselivälillä. Akselivälin lyhennys tehdään siirtämällä taka-akselia 40 cm eteenpäin, jolloin kuormatilan koko säilyy entisellään. Koneen vakaus säilyy hyvänä ja ketteryys paranee, mikä on erityisesti harvennuksilla eduksi.

John Deere 1210G -kuormatraktorin moottorissa on 7,6 % enemmän tehoa ja 7,8 % lisää  vääntöä. Kuormatilavaihtoehtoja on useita eri leveyksillä erilaisia kohteita varten. VLS-kuormatila koostuu kolmesta erikoispankosta, joissa on hydraulisesti levitettävät teleskooppikarikat. Sermi liikkuu sekä vaaka- että pystysuunnassa ja levenee samalla, kun karikoita levitetään ulospäin. VLS-kuormatilan pinta-ala on 4,0-4,8 m2.

John Deere 1510G -kuormatraktorissa uusi moottori tuo koneeseen 5,1 % enemmän tehoa ja jopa 8,7 % lisää vääntöä. Suurempi teho ja vetovoima kasvattavat vastaavasti koneen tuottavuutta. 1510G on myös edellistä mallia ketterämpi, sillä kääntökulma on kasvanut 44 asteeseen aiemmasta 42:sta.

Pitkällä telillä pehmeille maille

John Deere 1210G ja 1510G -kuormatraktoreista on saatavilla myös pitkätelinen versio. Pitkätelisen kuormakoneen takatelin napaväli on kasvanut 1890 mm:iin eli 390 mm pidemmäksi kuin vakiomallissa. Voimansiirto ja kääntösäde ovat samat kuin vakiomallin HD-portaalitelillä varustetussa koneessa. Matalat pintapaineet koneen etu- ja takarungolla tekevät koneesta erinomaisen ratkaisun pehmeiden maiden puunkorjuuseen. Pitkä teli toimii hyvin myös normaaleilla maapohjilla ja tuo vakautta esteiden ylityksiin kivikkoisilla alueilla.

Käyttövarmuutta ja kulujen hallintaa ForestSight-palveluratkaisuilla

JDLink-etähallintajärjestelmä ja ForestSight-palveluratkaisut auttavat pitämään John Deere’n metsäkoneiden käyttöasteen korkealla. Kullekin koneelle räätälöitävien palvelujen avulla asiakas säästää huolto- ja ylläpitokuluissa ja seuraa helposti koneen avaintietoja joko mobiililaitteella tai toimistosta. Kun tuottavuuden muutokset näkyvät aikaisessa vaiheessa voi niihin reagoida nopeasti ja koneen käyttöaste säilyy korkeana.

Erinomainen laatu ja käyttövarmuus näkyvät uusissa konemalleissamme. Testaamme uusia konemalleja vähintään 2000 tunnin ajan ennen sarjatuotannon aloitusta. Koneemme tunnetaan myös kuljettajan työoloja parantavasta, ainutlaatuisesta kääntyvästä ja vakaavasta ohjaamosta. Se tarjoaa merkittävää parannusta sekä koneen tuottavuuteen että kuljettajan viihtyvyyteen vähentäen ajonaikaista tärinää jopa 30-50 %.

John Deere esitteli ensimmäiset G-sarjan metsäkonemallit syksyllä 2015. Suuret 1270G ja 1470G-harvesterimallit sekä 1910G-kuormatraktori ovat saaneet erinomaisen vastaanoton asiakkailtamme. Investoidessaan John Deere -metsäkoneeseen koneyrittäjä saa kokonaisvaltaisen ratkaisun puunkorjuuseen. John Deere’n G-sarja on enemmän kuin metsäkone.

Mediayhteydet:
John Deere Forestry Oy