Kokopuuteknologian koneiden ohjausjärjestelmäkehitys Suomeen   15.10.2018

OHJAUSJÄRJESTELMÄT JOHN DEEREN KOKOPUUTEKNOLOGIAN KONEISIIN KEHITETÄÄN SUOMESSA

John Deere'n kaatokoneiden, telaharvesterien sekä juontokoneiden automaatio- ja ohjausjärjestelmien kehitystyö siirtyy Pohjois-Amerikasta Suomeen. Tämä luo toistakymmentä uutta työpaikkaa John Deere Forestry Oy:lle Tampereelle.

Tampereen tuotekehitysyksikön kehittämä TimberMatic–ohjausjärjestelmä toimii alustana myös kokopuumenetelmän koneiden ohjausjärjestelmien kehitystyössä. Ensimmäiset tuotekehitysprojektit kokopuumenetelmän koneisiin toteutetaan tela-alustaisen harvesterin ja tela-alustaisen kaatokoneen ohjausjärjestelmiin.

John Deere Forestry Oy:n tuotekehitysosastolla on 40 vuoden kokemus automaatio- ja ohjausjärjestelmien kehitystyöstä. Metsäkoneiden ohjausjärjestelmien kehittäminen keskitetysti yhdessä paikassa tarjoaa huomattavia synergiaetuja tuotelinjojen välillä. John Deere'n vahvat tuotekehitysprosessit, konserninlaajuinen yhteistyö ja suomalainen asiantuntemus tulevat näkymään jatkossa myös kaatokoneiden, telaharvesterien sekä juontokoneiden automaatio- ja ohjausjärjestelmien kehityksessä.

Suomalainen asiantuntemus metsäkoneiden ohjausjärjestelmien kehitystyössä on vahvaa. Uuden G-sarjan metsäkoneiden automaatio- ja sähköjärjestelmät ovat saaneet erinomaisen vastaanoton markkinoilla maailmanlaajuisesti.

John Deere Forestry Oy on valmistanut metsäkoneita Suomessa, Joensuussa vuodesta 1972 lähtien. Aiemmin Timberjack –nimellä toiminut yritys tuli vuonna 2000 osaksi kansainvälistä Deere & Company –yhtiötä. Yhtiö työllistää Suomessa noin 700 työntekijää. Metsäkoneiden tuotekehitys on Tampereella ja yli 90 % John Deere'n pyöräalustaisista harvestereista ja kuormatraktoreista menee vientiin.

Tunnustuksena suomalaisesta valmistuksesta John Deere Forestry Oy:lle on myönnetty Avainlippu-tunnus.

John Deere 648L-II

Lisätietoja antaa:

John Deere Forestry Oy

John Deere Forestry Oy:n kotipaikka on Tampere, jossa sijaitsee metsäkoneiden tuotekehityskeskus ja Euroopan markkinointikeskus. Yhtiö työllistää Suomessa noin 760 työntekijää. John Deere -metsäkoneet valmistetaan Joensuussa. Lisätietoja osoitteessa www.JohnDeere.fi

Deere & Company (NYSE: DE) on maailman johtava kehittyneiden tuotteiden ja palveluiden tarjoaja. Yritys on sitoutunut edistämään asiakkaidensa menestystä maahan liittyvissä töissä - maanviljelyksessä, sadonkorjuussa, maanmuokkauksessa, maanparannuksessa ja maanrakennuksessa - sekä auttamaan heitä vastaamaan jatkuvasti kasvaviin ruuan, polttoaineen, rakentamisen ja infrastruktuurin tarpeisiin.  Innovatiivisten ja korkealaatuisten John Deere -tuotteiden perustana on jo vuodesta 1837 ollut luotettavuuden ja rehellisyyden perinne.