Kalle Rovanperä ja John Deere Forestry Oy yhteistyöhön   16.11.2018

KALLE ROVANPERÄ JA JOHN DEERE ALOITTAVAT YHTEISTYÖN

Ralliautoilija Kalle Rovanperä ja metsäkonevalmistaja John Deere Forestry Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Sensaatiomaisen nuorena ralliautoilun huipulle noussut Rovanperä varmisti WRC2-luokan MM-pronssin kaudella 2018 voitoilla Walesin ja Katalonian MM-osakilpailuissa. Kaudella 2019 Rovanperä ja hänen kartanlukijansa Jonne Halttunen jatkavat Skoda Motorsports -tehdastallissa tavoitteenaan WRC2-luokan maailmanmestaruus.

Kalle nousi julkisuuteen 8-vuotiaana YouTube-videolla, jossa hän esitteli rallitaitojaan täydessä kilpailuvauhdissa. Virallisia kilpailuja Rovanperä on ajanut 10-vuotiaasta alkaen Baltian maissa, joissa rallikilpailuihin osallistuvilta ei vaadita ajokorttia. Siirtymät yleisillä teillä ajoi autokunnan kartanlukija Risto Pietiläinen. Kaikkiaan Rovanperä on voittanut kolme Latvian mestaruutta.

Kaudella 2016 Rovanperä voitti Latvian mestaruuden yleisessä luokassa ja hänestä tuli 16-vuotiaana kaikkien aikojen nuorin kuljettaja, joka on voittanut minkään maan mestaruuden yleisessä luokassa.

Kaudella 2017 Rovanperä sai erikoisluvan osallistua alaikäisenä Suomessa kansallisiin ralleihin ja SM-sarjan osakilpailuihin. Kauden 2017 lopulla Rovanperä ajoi Walesissa ensimmäisen MM-rallinsa ja sai kiinnityksen Skoda Motorsports -tehdastalliin. World Rally Championship-2 (WRC2) –sarjaa ajetaan nelivetoisilla tehdastuotantoautoilla ralliautoilun MM-sarjan yhteydessä ja täysin samoilla erikoiskokeilla.

Legendaarisessa Puuppolassa asuva ja lokakuussa ajokortti-iän saavuttanut Kalle Rovanperä on toisen polven rallitähti. Isä Harri ajoi urallaan WRC-autolla 111 MM-rallia vuosien 1993 ja 2006 välillä ja sijoittui MM-osakilpailuissa palkintokorokkeelle 17 kertaa.
"Sopimus Kallen kanssa tuo asiakkaillemme kiinnostavaa seurattavaa suomalaisille rakkaassa ralliurheilussa. Kallen tarina on ainutlaatuinen. Hän on vakuuttanut huikeilla ajosuorituksillaan ja sopii henkilönä erinomaisesti John Deere’n yhteistyökumppaniksi. Jatkamme yhteistyötä myös Suomen seuratuimman urheilijan, ampumahiihtäjä Kaisa Mäkäräisen, jääkiekon SM-liigaseurojen Tapparan ja Ilveksen sekä koripallojoukkueen Joensuun Katajan kanssa", kertoo John Deere Forestryn myyntijohtaja Janne Märkälä.

Kalle Rovanperä

Kuvaaja Fanny Saarelainen

Lisätietoja antaa:

John Deere Forestry Oy

John Deere Forestry Oy:n kotipaikka on Tampere, jossa sijaitsee metsäkoneiden tuotekehityskeskus ja Euroopan markkinointikeskus. Yhtiö työllistää Suomessa noin 760 työntekijää. John Deere -metsäkoneet valmistetaan Joensuussa. Lisätietoja osoitteessa www.JohnDeere.fi

Deere & Company (NYSE: DE) on maailman johtava kehittyneiden tuotteiden ja palveluiden tarjoaja. Yritys on sitoutunut edistämään asiakkaidensa menestystä maahan liittyvissä töissä - maanviljelyksessä, sadonkorjuussa, maanmuokkauksessa, maanparannuksessa ja maanrakennuksessa - sekä auttamaan heitä vastaamaan jatkuvasti kasvaviin ruuan, polttoaineen, rakentamisen ja infrastruktuurin tarpeisiin.  Innovatiivisten ja korkealaatuisten John Deere -tuotteiden perustana on jo vuodesta 1837 ollut luotettavuuden ja rehellisyyden perinne.