Lehdistötiedote   6.5.2020

UUDET KESTÄVÄT ISO 21876 SAW CHAIN SHOT TESTING STANDARDIN TÄYTTÄVÄT IKKUNAT HARVESTEREIHIN JA KUORMATRAKTOREIHIN

Uusi ISO 21876 standardi tulee voimaan vuoden 2020 lopussa, viimeistään alkuvuodesta 2021. John Deere -metsäkoneisiin uudet ikkunat tulevat vakiona jo maaliskuusta 2020 alkaen.

Uudet RENCRAFT® Super Hard Coat (ECE 43R LEVEL L) -polykarbonaatti-ikkunat ovat aiemmin käytettyjä ikkunoita kestävämmät. Uudet ikkunat kestävät paremmin ulkoista kulutusta. Ikkunan naarmuuntumiskestävyys sekä kemikaalien ja pesunesteiden sietokyky on huomattavasti parempi. Kääntyvän ohjaamon etuikkuna ja kuormatraktorin kiinteässä ohjaamossa takaikkuna ovat lisäksi nyt lähes 50 % paksummat aikaisempaan verrattuna. Myös kiinteän ohjaamon etuikkuna on aikaisempaa paksumpi. Paksumpi materiaali parantaa äänieristystä. Ohjaamosta tulee nyt entistäkin hiljaisempi työskentely-ympäristö.

Uusien ikkunoiden optinen laatu on ensiluokkainen. Uudenlainen kestävä pinnoite syntyy jo valmistusprosessin aikana, eikä erillistä, pieniäkään vääristymiä aiheuttavaa pinnoitetta tarvita.

Uudet kestävämmät ikkunat tulevat vakioksi kaikkiin John Deere -metsäkoneisiin maaliskuusta 2020 alkaen. Ikkunamateriaalin vaihdolla ei ole kustannusvaikutusta asiakkaalle. Ikkunat voidaan myös jälkiasentaa kaikkiin uusimman mallin kääntyviin ja vakaaviin sekä kiinteisiin ohjaamoihin.

”Uuden ikkunan optiikka on selvästi parempi ja lisänä saatiin ohjaamoista vielä entistäkin hiljaisempia. Valmistustekniikan mahdollistama uudenlainen pinnoitus ja sen tuoma kulutuskestävyys on myös merkittävä parannus aiempaan”, kertoo markkinointipäällikkö Sami Kulmala.

Lisätietoja antaa:

John Deere Forestry Oy

John Deere Forestry Oy:n kotipaikka on Tampere, jossa sijaitsee metsäkoneiden tuotekehityskeskus ja Euroopan markkinointikeskus. Yhtiö työllistää Suomessa noin 760 työntekijää. John Deere -metsäkoneet valmistetaan Joensuussa. Lisätietoja osoitteessa www.JohnDeere.fi

Deere & Company (NYSE: DE) on maailman johtava kehittyneiden tuotteiden ja palveluiden tarjoaja. Yritys on sitoutunut edistämään asiakkaidensa menestystä maahan liittyvissä töissä - maanviljelyksessä, sadonkorjuussa, maanmuokkauksessa, maanparannuksessa ja maanrakennuksessa - sekä auttamaan heitä vastaamaan jatkuvasti kasvaviin ruuan, polttoaineen, rakentamisen ja infrastruktuurin tarpeisiin.  Innovatiivisten ja korkealaatuisten John Deere -tuotteiden perustana on jo vuodesta 1837 ollut luotettavuuden ja rehellisyyden perinne.