Lehdistötiedote   17. helmikuuta 2021

Laajennettu John Deere Machine Sync

Traktorit ja ajosilppurit ottavat johdon käsiinsä

John Deere Machine Sync mahdollistaa koneiden tiedonvaihdon liikkeellä oltaessa ja sen, että leikkuupuimurin käyttäjä voivat ohjata traktorin ja perävaunun ajosilppurin viereen. Tämä ainutlaatuinen järjestelmä on nyt saatavilla myös ajosilppureihin ja traktoreihin, jotta voidaan hallita muiden viljelykasvien purkamistoimia.

Machine Sync esiteltiin vuonna 2012, ja John Deere on edelleen integroidun järjestelmän ainoa toimittaja. Tekniikka on erityisen hyödyllistä yöllisen toiminnan aikana ja pitkinä työpäivinä. Maailmanlaajuiseen satelliittinavigointijärjestelmään (GNSS) perustuvan synkronoinnin avulla leikkuupuimurit voivat ohjata automaattisesti traktorien ja perävaunujen nopeutta ja kulkusuuntaa leikkuupuimurin suhteen. Siten Machine Sync tekee sadonkorjuusta turvallisempaa ja vähentää koneenkäyttäjien stressiä. Se eliminoi myös purkamisen aikaisen hukan ja estää sekä koneiden että viljelykasvien vaurioitumisen suurillakin ajonopeuksilla.

Tekniikkaa voidaan hyödyntää paitsi leikkuupuimureissa myös kaikissa sadonkorjuun prosesseissa, joissa viljelykasveja kuormataan jatkuvasti perävaunuihin. Tämän tuloksena John Deere tarjoaa nyt Machine Sync -teknologian ajosilppuri- ja traktorikäyttöön. Tästä edistyksellisestä teknologiasta hyötyvät erityisesti asiakkaat, jotka käyttävät perässä vedettäviä nostokoneita ja korjaavat peruna-, porkkana- ja vihannessatoa. Järjestelmä auttaa myös merkittävästi vihannesviljelijöitä ja lisää tuottavuutta kylvöjen aikana.

Käyttöä varten Machine Sync vaatii JDLink™-telematiikan, StarFire™-satelliittivastaanottimen ja 4. sukupolven Premium-näytön automaattisella aktivoinnilla. Useimmat asiakkaat valitsevat kaikki nämä komponentit tehdasvarusteisina tilatessaan uutta traktoria ja/tai itsekulkevaa konetta, vaikka jälkiasennuskin on mahdollista. Kysy paikalliselta John Deere -jälleenmyyjältä lisätietoja.