Lehdistötiedote   3. maaliskuuta 2021

Vahvempia ja älykkäämpiä

John Deeren uudet 9-sarjan traktorit

John Deere on julkaissut vuoden 2021 markkinoille uuden 9R-sarjan traktorimalliston, jonka kärjessä ovat 691 hv:n lippulaivamallit 9R 640 ja 9RX 640. Uusimmista 9R-, 9RT- ja 9RX-koneista on tehty paitsi vahvempia ja tehokkaampia, myös älykkäämpiä. Koneenkäyttäjät ja maatalousyrittäjät hyötyvät niiden parannetuista liitettävyys- ja automaatio-ominaisuuksista.

Kaikissa traktoreissa on sama uusi ja erittäin polttoainetehokas 13,6 litran John Deere -moottori, joka on sama kuin X9-leikkuupuimureissa. 640 hv:n huippumalleja lukuun ottamatta, joissa on edelleen hyväksi todettu 15 litran Cummings-moottori. Kuusisylinterinen moottori polttoaineen yhteispaineruiskutusjärjestelmineen on kehitetty toimimaan tehokkaammin ja jopa 50 prosenttia hiljaisemmin. Moottorin valtavan tehon siirtämiseksi maahan kaikki mallit tarjoavat lisäpainovaihtoehtoja, jotka mahdollistavat 30,4 tonnin bruttopainon.

Mahtavan tehonsa lisäksi uusista traktoreista on tullut älykkäitä. StarFire™ 6000 -vastaanotin on integroitu ohjaamon kattoon, ja se on vakiovaruste, kuten myös suuri 4600 CommandCenter™ -näyttö, täysi AEF ISOBUS -liitettävyys ja AutoTrac™-aktivointi. John Deere tarjoaa myös täydellisen aktivointipaketin maksimaalista automatisointia varten vain 1 500 euron lisähintaan. Tämä sisältää kääntöautomaation, lohkoautomaation, määränhallinnan, työkoneen ajolinjan passiivisen ohjauksen, In-Field-tiedonjaon, MachineSync-automatiikan ja nyt myös AutoPath™-ratkaisun.

John Deeren uuden AutoSetup-työkalun avulla maanviljelijät ja urakoitsijat voivat aikatauluttaa etukäteen asiakkaidensa työt räätälöidyssä Operations Centerissä. Työt tulevat ohjaamon näytölle automaattisesti, kun kone tulee pellolle, ja koneenkäyttäjän tarvitsee vain vahvistaa ne yhdellä painikkeella. Järjestelmä tukee monia asetuksia, kuten asiakas, maatila, pelto, pellon rajat, ajourat, työkoneen leveydet/siirtymät, tuotteet, levitysmäärät, paikkakohtaiset levitykset, dokumentointiasetukset ja koneenkäyttäjän nimi.

Kun työ on tehty, kaikki tiedot voidaan siirtää Operations Centeriin langattomasti. AutoSetup paitsi säästää jopa 90 prosenttia asetusaikaa pellolla, se tarjoaa myös selkeän dokumentoinnin ja auttaa välttämään virheet ja tietojen häviämiset.

Pellolla koneenkäyttäjät arvostavat erinomaista ajomukavuutta. Se on sekä malleihin 9R, 9RT ja 9RX yksilöllisesti kehitettyjen jousitusjärjestelmien että uuden ohjaamon ansiota. John Deeren ainutlaatuinen etuakselin HydraCushion™-jousitus on nyt saatavilla kaikkiin 9R-malleihin, ja uudet ohjaamo-ominaisuudet ovat samat kuin uusissa 7- ja 8-sarjoissa, jotka esiteltiin AGRITECHNICA 2019 -messuilla.

Toisen sukupolven ActiveSeat™ on saatavilla nahkapäällisellä, lämmityksellä, aktiivisella ilmankierrolla, hierontatoiminnolla ja erilaisilla säädettävillä istuinasetuksilla. Huippulaatuinen 6,5 tuuman DAB+-kosketusnäyttöradio 6.1-äänijärjestelmällä muodostaa uusimman tekniikan mukaisen tieto- ja viihdejärjestelmän ja on yhteensopiva Apple CarPlayTM-palvelun kanssa, kun taas LED-valaistus takaa erinomaisen näkyvyyden. Pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmän pienen koon ja lisävarusteena saatavien kameroiden ansiosta näkyvyyttä on parannettu kaikille sivuille.

Lisätehon, automaation ja mukavuuden lisäksi uuden 9-sarjan kehityksen tavoitteena on ollut luotettavuuden maksimoiminen ja käyttökustannusten alentaminen edelleen. Monien muiden parannusten ohella e18-vaihteistoa, akseleita, telakäyttöjä ja alustaa on vahvistettu huomattavasti kapasiteetin ja tuottavuuden lisäämiseksi.

Huoltoihin nähdyn työn ja kustannusten alentamiseksi monia huoltovälejä on pidennetty – esimerkiksi uusi puhallin huolletaan nyt 5 000 tunnin välein kuten myös tärinänvaimennin. Traktorin luotettavuutta vastaavasti John Deere on kaksinkertaistanut tehtaan vakiotakuun kahdeksi vuodeksi tai 2 000 käyttötunniksi. Lisäksi valinnaisen PowerGard™ Protection/Plus -jatkotakuun ehdot ovat nyt jopa 40 prosenttia kustannustehokkaammat yltäen kahdeksaan vuoteen tai 8 000 käyttötuntiin ja omavastuu on jopa entistä alhaisempi.

John Deeren uusinta tekniikkaa edustavat jälleenmyyjien Connected Support -ratkaisut takaavat osaltaan maksimaalisen toiminta-ajan. Expert Alerts -järjestelmän avulla koneen ongelmatilanteet voidaan ennakoida ja kalliiden korjausten todennäköisyyttä voidaan pienentää tai ne voidaan välttää kokonaan kuten myös mahdolliset yllättävät seisonta-ajat.

9-sarjan vuoden 2021 mallit

Malli