Lehdistötiedote   3. maaliskuuta 2022

John Deere helpottaa RTK:n käyttöönottoa

Nya StarFire™ 7000

Uusi StarFire 7000

John Deeren uusi StarFireTM 7000 -vastaanotin tekee mahdolliseksi täsmäviljelyn helpon aloittamisen. Vastaanotin tarjoaa ilman lisälaitteistoa RTK:n (reaaliaikaisen kinemaattisen mittauksen) +/- 2,5 cm:n tarkkuudella, ja asiakkaat hyötyvät satelliittiverkon paremmasta peitosta.

Yhä useammat viljelijät haluavat käyttää RTK:n tarkkuutta, mutta epäröivät suurempaa alkuinvestointia. John Deere tarjoaa nyt uuden StarFireTM 7000:n ja täysin uuden korjaussignaalin: StarFireTM RTK:n. Uuden signaalin voi aktivoida erittäin helposti ostamalla uusittavan käyttöoikeuden tarvitsematta sijoittaa lisälaitteistoon tai lisäaktivointeihin.

Sisäänvetoaika on lyhyempi kuin 10 minuuttia, joten peltotyön voi aloittaa jopa kolme kertaa nopeammin kuin aikaisemmin. Tallennettujen pellon rajojen toistettavuus on vähintään viisi vuotta, mikä tekee mahdolliseksi ajolinjan ohjauksien ja ajourien luonnin samaan paikkaan seuraavissa viljelykasveissa. Pellon rajoja voidaan käyttää kauden jälkeen erittäin tarkkaan ruiskutuslaitteen puomin osien käynnistämiseen ja pysäyttämiseen. Tämä tarkoittaa, että John Deere tarjoaa paremman ratkaisun täsmäviljelyn yleistyvään käyttöön.

Maksuton korjaussignaali SF1 on uuden vastaanottimen vakio-ominaisuus, samoin kuin edellistenkin mallien, ja päivitys Radio- tai Mobile RTK:hon on mahdollinen. StarFireTM 7000 -vastaanotin ottaa vastaan Galileo- and BeiDou-satelliittisignaaleja GPS:n ja GLONASSin lisäksi. Signaali on voimakkaampi ilman lisäkustannuksia, sillä häiriöiden, esimerkiksi varjostavien puiden, vaikutus on vähäisempi.

Vastaanotin on saatavana yleis-/kuljetettavana ja integroituna versiona. Integroitu versio asennetaan koneen kattoon tehtaalla, ja yleisvastaanotin sopii joustavaan käyttöön. Sivuissa on uuden käytännölliset kahvat, jotka helpottavat entisestään siirtämistä koneesta koneeseen tai työkoneeseen. Vastaanotin sopii uusiin ja nykyisiin koneisiin, joten sitä voi käyttää koko kalustossa.

John Deere tarjoaa käyttäjille mahdollisuuden asettaa PIN-koodin, jolla varmistetaan, että yleisvastaanotin houkuttelee vähemmän varkaita. PIN-koodi voidaan asettaa kahdelle käyttöoikeustasolle, esimerkiksi pääkäyttäjälle ja kuljettajalle. Mekaanisesti lukittava sarja tarjoaa lisää suojausta, ja vastaanottimen voi poistaa työn jälkeen säilytettäväksi turvallisesti seuraavaan käyttöön asti.

Uuden StarFireTM 7000:n voi tilata integroituna versiona uusiin mallivuoden 23 X-sarjan leikkuupuimureihin ja puuvillapoimureihin. Se tulee saataville jälkiasennettava yleisratkaisuna talvella 2022/23.