Lehdistötiedote   23.3.2022

UUSI H225E-HARVESTERIPÄÄ EUKALYPTUSPUUN KORJUUSEEN

John Deere H225E -harvesteripää

John Deere esittelee uuden H225E-harvesteripään eukalyptuspuun korjuuseen. Uusi, erityisesti eukalyptuspuun kuorintaan suunniteltu harvesteripää soveltuu 8,6 metrin puomilla varustettuihin isomman kokoluokan harvesterimalleihin 1270G ja 1470G ja tela-alustaisille harvestereille. Harvesteripään patentoitujen Vario-syöttörullien ansiosta eukalyptuspuun kuorinta on tehokasta jo ensimmäisellä rungon syöttökerralla.

John Deeren harvesteripäät ovat tunnettuja tuottavuudesta ja käyttövarmuudesta. Erinomainen mittaustarkkuus ja helppo huollettavuus ovat ominaisuuksia, joita metsäalan ammattilaiset arvostavat. John Deere -harvesteripäät ovat suunniteltuja toimimaan saumattomasti yhdessä John Deere -harvesterien kanssa. Harvesterin hydrauliikka, automaatio ja moottorin ominaisuudet mahdollistavat harvesteripäiden maksimaalisen suorituskyvyn.

H225E on erinomainen työkalu tehokkaaseen eukalyptuksen korjuuseen

H225E on täysin uusi, eukalyptuspuun korjuuseen suunniteltu harvesteripää. Uuden H225E-harvesteripään käyttöalue on 30-450 mm ja optimaalinen rungon koko on rinnankorkeuden läpimitalta 150-300 mm. Harvesteripää takaa erinomaisen kuorintatuloksen jo ensimmäisellä syöttökerralla. Uusi harvesteripää käsittelee helposti myös mutkaista puuta ja H225E-mallissa on sama PEvo-harvesteripääventtiili kuin useimmissa John Deere -harvesteripäissä, sekä aikaisemmin esitelty SC100S-sahayksikkö.

Harvesteripään neljä liikkuvaa karsintaterää, kiinteä ylä- ja alaterä sekä rungossa olevat kiinteät kuorintatyökalut ja kaksi syöttörullaa takaavat erinomaisen kuorinta- ja karsintatuloksen puun halkaisijasta riippumatta. Komponenttien pitkä käyttöikä, suojatut letkureititykset ja päivittäisen huollon helppous lisäävät H225E:n korkeaa luotettavuutta.

Uudet valetut karsintaterät ovat nyt vakiovarusteena. Valetut yhtenäiset terät ja niiden muotoilu tuottavat suuren lujuuden ja kestävyyden. Karsintaterillä on myös helppo poimia rungot maasta prosessointia varten. Lisäksi syöttörullarunkojen sylinterin varteen on asennettu teräskuori suojaamaan eukalyptuspuun nesteeltä ja oksien aiheuttamilta vaurioilta. Myös tilttisylinterin alaosan laakeri on suojattu.

H225E tekniset tiedot

• Paino 1690 kg
  • Max. leikkuuhalkaisija 550 mm
  • Max. syöttörullan avauma 550 mm
  • Max. syöttövoima 21-26 kN
  • Max. syöttönopeus 6-7 m/s.

PEvo-harvesteripääventtiili

H225E:n PEvo-harvesteripääventtiili minimoi kavitointia kuormituksen äkillisissä muutoksissa, mikä vähentää komponenttien rasituksia. Se myös tarjoaa erinomaisen suorituskyvyn ja toimintojen hallinnan. Venttiili maksimoi harvesteripään komponenttien kestävyyden, polttoainetalouden ja tuottavuuden.

Patentoidut Vario-kuorintarullat optiona

Kuorivien Vario-syöttörullien ansiosta eukalyptuspuun kuorinta on tehokasta ja tapahtuu käytännössä yhdellä ajolla, ilman edestakaista syöttöä. Vario-syöttörullien patentoitu pintakuvio sekä kuvion muodostama välityssuhde pyörittää käsiteltävää puun runkoa eri nopeudella rungon halkaisijan mukaan. Tämä johtaa maksimaaliseen eukalyptuspuun kuorintaan. Vario-rullien ansiosta kuorintaan ei juurikaan tarvita edestakaisin syöttöä, ja kuorinnan laatu ensimmäisellä syötöllä on erinomainen. Vario-kuorintarullien ansiosta syöttönopeus on pienillä puun läpimitoilla korkeampi.

Luotettava ja tarkka pituusmittaus

Mittausjärjestelmässä on kaksi erillistä jousta, jotka lisäävät luotettavaa mittaustarkkuutta. Pituudenmittauslaakereiden parempi suojaus ja jousijärjestelmän suojatumpi sijainti parantavat pituudenmittausjärjestelmän kestävyyttä.

Uudet SuperCut 100S -sahalaitteet kaikissa John Deere -harvesteripäissä

Vuoden 2020 aikana kaikkiin John Deere -harvesteripäihin vaihtui uusi SuperCut 100S -sahalaite. Sahalaitteen uuden sukupolven ketjunkiristinyksikkö, automaattinen ketjunkiristys ja mekaaninen laipan lukitus tekevät siitä entistäkin tehokkaamman ja käyttövarmemman. Parannettu ketjun vapautus helpottaa sahaketjun vaihtoa. Uusi sahalaite mahdollistaa myös laajemman valikoiman sahamoottorien sekä sahalaippojen osalta.

Suunnittelun tavoitteet ja uusi ulkoasu

H225E-harvesteripään tuotekehitys ja tuoteparannukset on tehty eukalyptus-markkinoiden asiakaspalautteen perusteella. Suunnittelun tavoitteena on ollut helppokäyttöisyys, kestävyys, suorituskyky, taloudellisuus, tarkasti mietityt letkureititykset ja helppo pääsy huoltokohteisiin. Uuden modernin ulkoasun on suunnitellut BMW Designworks.

Lisätietoja antaa:

Tiedottaja
John Deere Forestry Oy

John Deere Forestry Oy:n kotipaikka on Tampere, jossa sijaitsee metsäkoneiden tuotekehityskeskus ja Euroopan markkinointikeskus. Yhtiö työllistää Suomessa noin 700 työntekijää. John Deere -metsäkoneet valmistetaan Joensuussa. Lisätietoja osoitteessa www.JohnDeere.fi

Deere & Company (www.JohnDeere.com) on maailman johtava kehittyneiden tuotteiden, teknologian ja palveluiden tarjoaja niille, joiden työ edistää maanviljelystä ja maanrakennusta – asiakkaat, jotka korjaavat satoa tai muokkaavat, rikastavat ja rakentavat maata maailman lisääntyvän ruuan, polttoaineen, rakentamisen ja infrastruktuurin tarpeiden täyttämiseksi.