NIMITYKSIÄ JÄLLEENMYYNNISSÄ

Suomen jälleenmyynnille uusi aluejohtaja

Tommi Ekman

Suomen jälleenmyynnin uusi aluejohtaja on Tommi Ekman

John Deere Forestryn Suomen jälleenmyynnin aluejohtajaksi on nimitetty Tommi Ekman. Hän aloittaa tehtävässä 1.1.2011. Hänellä on täysi tulosvastuu Suomen jälleenmyynnistä sekä vastuu jälleenmyynnin strategisesta ja päivittäisestä ohjauksesta ja johtamisesta. Tommi Ekman on myös Extended European Marketing Management Teamin jäsen.

Aluejohtajan vastuualueena ovat erityisesti:

• Kannattavasta myynnin kasvusta vastaaminen konemyynnissä, varaosissa ja huollossa Suomessa sekä käytettyjen koneiden myynnissä vientiin.
  • Myynnistä, toiminnoista ja rahoituksesta vastaavan tiimin johtaminen ja motivointi.
  • Annettujen strategisten ja operatiivisten tavoitteiden saavuttaminen.

Tommi Ekman on valmistunut insinööriksi Vaasasta ja hän on aloittanut John Deere Forestryn palveluksessa v. 2000. Erilaisten suunnittelun ja hankinnan tehtävien lisäksi hän on työskennellyt Waratahilla, Uudessa-Seelannissa, asiakastukipäällikkönä. Tommi Ekman on viimeksi toiminut Waratahin Euroopan, Venäjän ja Japanin liiketoiminnan johtajana.

Tommi Ekmanin toimipaikka on Tampereella ja hän raportoi Jari Mennalalle.

Euroopan jälleenmyyntitoiminnonille johtaja

Jari Mennala

Jari Mennala on uusi jälleenmyynnin johtaja

Jari Mennala on nimitetty jälleenmyyntitoimintojen johtajaksi 1.1.2011. Jari Mennalan vastuualueeseen kuuluvat Englanti, Irlanti, Suomi ja taloustoiminnot. Hän jatkaa Englannin ja Irlannin aluejohtajana ja lisäksi valvoo Suomen jälleenmyynnin strategioiden toteutumista ja ohjaa Suomen aluejohtajaa sekä vastaa jälleenmyynnin taloustoimintojen kehittämisestä tavoitteenaan rakentaa ja ottaa käyttöön yhtenäinen Euroopan jälleenmyynnin talousorganisaatio. Tällä varmistetaan yhtenäiset toimintatavat liiketoimintajärjestelmissä ja prosesseissa sekä tehokas raportointi toimintojen ohjaukseen.

Jari Mennalan toimipaikka on Carlisle Englannissa ja hän raportoi John Deere’n maanrakennus- ja metsäkonedivisioonan Euroopan ja Afrikan markkinointijohtaja Arne Bergmannille.

Lisätietoja:

Armi Lahtinen