JOHN DEERE FOUNDATION LAHJOITTAA MILJOONA DOLLARIA PUNAISEN RISTIN AVUSTUSTYÖHÖN JAPANISSA

Deere-konsernin pääasiallinen hyväntekeväisyysjärjestö John Deere Foundation on päättänyt lahjoittaa miljoona dollaria Punaisen Ristin avustustyöhön Japanissa tuhoisan maanjäristyksen ja tsunamin jälkeen. Lisäksi säätiö lahjoittaa Deere'n työntekijöiden Japaniin lahjoittamaa rahamäärää vastaavan summan eli 500 000 dollaria. "Japanin järkyttävät tapahtumat ovat vaikuttaneet ihmisiin kaikkialla maailmassa", totesi Deere-konsernin pääjohtaja Samuel R. Allen. "On surullista, miten paljon tuhoa ja ihmishenkien menetyksiä näin massiivinen katastrofi aiheuttaa. John Deere Foundationin lahjoitus tukee Punaisen Ristin avustustyötä Japanissa vaikean toipumisvaiheen aikana."

Tänään julkistettu tukisumma annetaan niiden 250 000 dollarin suuruisten lahjoitusten lisäksi, joilla säätiö tukee vuosittain sekä Amerikan Punaisen Ristin kansallista katastrofirahastoa että Kansainvälisen Punaisen Ristin katastrofirahastoa.

John Deere Foundation on Deere-konsernin pääasiallinen hyväntekeväisyysjärjestö, joka myöntää avustuksia erilaisille voittoa tavoittelemattomille järjestöille, jotka toimivat seuraavilla aloilla: maailman nälänhädän torjunta, yhteisöjen kehittäminen, korkeakouluopetus ja katastrofiapu. Säätiö päätti vuonna 2010 yhteensä yli 12 miljoonan dollarin avustuksista.

Lisätietoja:

Johtaja, Global Public Reputation Strategy