John Deere vastaa asiakkaiden toiveisiin tuottavammilla ja tehokkailla E-sarjan laatukoneilla

Uraauurtavat innovaatiot kuvaavat John Deere'n sitoutumista jatkuvaan tuotekehitykseen. Tästä ovat osoituksena yli 500 parannusta, jotka on tehty E-sarjan metsäkoneisiin. Parannukset lisäävät koneiden tehokkuutta, tuottavuutta ja käyttöastetta.

Voimansiirtojärjestelmään tehdyt parannukset pidentävät koneen elinkaarta. E-sarjan vahvistettu keskinivel ja uusi jarrusylinteri sekä vahvistetut puomin ja harvesteripään rungot takaavat, että koneen tuottavuus pysyy korkeana. Uudistettu CAN-väylän rakenne ja helppo diagnostiikka lisäävät luotettavuutta ja estävät väärät hälytykset.

”Asiakkaidemme menestys on meille tärkeää ja arvostamme asiakasyhteistyötä.  Muutokset rakenteisiin, komponentteihin ja ohjelmistoihin on tehty asiakkailtamme saadun palautteen pohjalta”, kertoo myynti- ja markkinointijohtaja Arne Bergmann.

John Deere’n asiakkailla on lisäksi tukenaan huolto-, varaosa- ja koulutuspalvelut sekä ylläpitokulujen ennakointia helpottamassa huoltosopimus ja jatkoturva; palvelut joiden avulla voidaan varmistaa paras tehokkuus ja käyttöaste. Nämä TimberCare-palvelutuotteet perustuvat osin TimberLink-järjestelmästä saataviin reaaliaikaisiin konetietoihin.

Uusi TimberMatic H-12 -ohjausjärjestelmä
Uudessa TimberMatic H-12 -ohjausjärjestelmässä käyttöliittymä on käyttäjäkohtaisesti muokattavissa. Toiminnot joita kuljettaja ei käytä, voidaan piilottaa - navigointi järjestelmässä on helppoa ja nopeaa. Järjestelmässä on myös pikanäppäimiä, jotka nopeuttavat päivittäistä työtä. Multimediatoiminnon avulla käyttö- ja huolto-ohjeet saa helposti esille. Uusi syötön ja sahauksen sekvenssiohjaus tekee puun käsittelystä helppoa ja nopeaa.

Ainutlaaatuinen TimberLink-seurantajärjestelmä

John Deere'n ainutlaatuisen TimberLink-seurantajärjestelmän avulla kone voidaan säätää helposti tuottavuuden ja polttoainetalouden optimoimiseksi. Lisäksi järjestelmän avulla voidaan tehdä yksityiskohtaisia käyttäjäraportteja sekä verrata konetta ja kuljettajaa muihin samanlaisissa olosuhteissa työskenteleviin metsäkoneammattilaisiin. Järjestelmä antaa käyttäjälle myös yksilöllisiä neuvoja työmenetelmien kehittämiseen.

Uusi TimberOffice 5.0
Uusi TimberOffice 5.0 –ohjelmistopaketti yhdistää tehokkaasti konekaluston hallinnan ja katkontaohjeiden keräämiä tietoja sekä TimberNavi- ja TimberCalc-ohjelmistojen tietoja. Hallintaohjelman avulla saadaan kokonaiskuva kalustosta sekä kone- ja käyttäjäkohtaisia tietoja. Ohjelma valvoo koneiden toimintaa ja polttoaineen kulutusta keräämällä tietoja mm. työtunneista, tuotannosta ja TimberLink–järjestelmästä. Katkontaohjeiden tietoja käytetään harvesterien apteeraustiedostojen tekemiseen ja muokkaamiseen. TimberOffice 5.0 –ohjelmistopaketin keräämien tietojen avulla asiakkaan on helppo seurata konekannan käyttöastetta.
Uudet IT4-harvesterit esittelyssä FinnMetko 2012 -messuilla
John Deere’n innovatiiviset IT4-harvesterit (Interim Tier 4 -päästövaatimukset, Euroopassa Stage 3B) 1270E IT4 ja 1470E IT4 esitellään FinnMetko 2012 -messuilla.

John Deere 1270E- ja 1470E IT4 -harvestereissa on täysin uusi hydrauliikkajärjestelmä, jossa käytetään kaksoispumppuratkaisua. Tämä tehostaa samanaikaista kuormaimen ja harvesteripään käyttöä. Hydrauliikkajärjestelmään kuuluu uusi moottorin tehonhallintaratkaisu, joka ennakoi moottorin kuormitusta ja reagoi siihen tarvittavalla tehonlisäyksellä. Ratkaisu parantaa polttoainetaloutta.

Polttoainetaloudellista tehokkuutta
Uuden PPC-järjestelmän (Processing Power Control) kolmiportainen tehonsäätö auttaa käyttäjää optimoimaan koneen tehokkuuden käyttötarpeen mukaisesti, mikä auttaa asiakasta pitämään koneen käyttökustannukset alhaisina.

JDLink-etähallintajärjestelmän avulla koneen omistaja ja huoltohenkilökunta saavat etäyhteyden koneeseen. Järjestelmä antaa reaaliaikaisia hälytyksiä ja hyödyllisiä tietoja koneen sijainnista, käytöstä, polttoaineen kulutuksesta ja huoltotarpeesta. JDLink mahdollistaa myös moottorin ohjausyksikön automaattiset päivitykset ja helpottaa koneen huoltoa.

JDLink-järjestelmän avulla TimberMatic-ohjausjärjestelmä ja metsäkoneen hallintamoduulit siirtävät metsäkoneen reaaliaikaiset tiedot JDLink-palvelimeen langattoman MTG:n (Modular Telematics Gateway) ja matkapuhelinyhteyden välityksellä. Alueilla, joilla matkapuhelinyhteys ei toimi, voidaan vaihtoehtoisesti käyttää satelliittiyhteyttä.

Paras kokonaispolttoainetalous John Deere’n integroidulla ja testatulla IT4-ratkaisulla
John Deere’n ratkaisu perustuu jäähdytetyn pakokaasun kierrätysjärjestelmään (EGR). Pakokaasua sekoitetaan sisäänottoilmaan, jolloin moottorin korkein palamislämpötila laskee ja typpioksidipäästöt pienenevät. Tällä testatulla ja hyväksi todetulla ratkaisulla saavutetaan parempi kokonaispolttoainetalous kuin vaihtoehtoisissa ratkaisuissa. Pakokaasun kierrätysjärjestelmää käytettäessä ei tule kustannuksia ylimääräisestä lisättävästä nesteestä ja asiakkaat voivat käyttää konetta huoletta aivan kuten aikaisemminkin. John Deere’n EGR -ratkaisuun sisältyy pakokaasun jälkikäsittelylaite, jossa hiukkaspäästöjä pienennetään dieselin hapetuskatalysaattorin (DOC) ja hiukkassuodattimen (DPF) avulla.

Päästövaatimusten mukaisen moottorin lisäksi tarjoamme seuraavat uudet ominaisuudet:
  • Tehokkaampi ja koneen tuottavuutta parantava kaksoispumppuhydrauliikka (1270E IT4 ja 1470E IT4)
  • PPC-järjestelmän kolmiportainen tehonsäätö, joka auttaa optimoimaan koneen toimintaa ja polttoainetaloutta (1270E IT4 ja 1470E IT4)
  • TimberMatic H-12 -ohjausjärjestelmä, sekvenssisahaus, käyttäjäkohtaisesti muokattava käyttöliittymä, diagnostiikka (harvesterit)
  • TimberMatic F-12 -ohjausjärjestelmä, uusi muokattava käyttöliittymä, vakionopeudensäädin, sujuva puominohjaus ja diagnostiikka (kuormatraktorit)
  • VarioSpeed (kuormatraktorit)
  • TimberLink H, koneen suorituskyvyn ja kunnon valvontajärjestelmä, koneraportti ja kuljettajaraportti (harvesterit)
  • TimberLink F, koneen suorituskyvyn ja kunnon valvontajärjestelmä ja koneraportti (kuormatraktorit)
  • JDLink-etävalvontajärjestelmä (IT4-mallit)
  • MTG-moduuli moottorin ohjausyksikön automaattiseen päivitykseen etäyhteyden välityksellä (IT4-mallit)

Lisätietoja:

Jussi Malmi