TIMO YLÄNEN JOHN DEEREN CTL-METSÄKONELIIKETOIMINNAN JOHTAJAKSI

Timo Ylänen on nimitetty John Deere'n Euroopan metsäkoneliiketoiminnasta sekä pyöräalustaisten tavaralajimenetelmän metsäkoneiden maailmanlaajuisista markkinoista vastaavaksi johtajaksi (Director, Woldwide Wheeled Cut-To-Length Products & Forestry Europe).

Uudessa tehtävässä 1.7.2013 aloittava Timo Ylänen vastaa John Deere'n Euroopan metsäkoneliiketoiminnasta kokonaisuudessaan sekä pyöräalustaisten tavaralajimenetelmän metsäkoneiden markkinoista maailmanlaajuisesti. Uuden tehtävän kautta John Deere pystyy panostamaan metsäkoneliiketoimintaan ja asiakaspalveluun, kehittämään tuotevalikoimaansa ja tuotejohtamista sekä vahvistamaan asemaansa kansainvälisillä markkinoilla.

Yläsellä on metsänhoitajan tutkinto Helsingin yliopistosta sekä ekonomin tutkinto Helsingin kauppakorkeakoulusta. Uransa aikana hän on toiminut metsäteollisuudessa lukuisissa eri tehtävissä. Vuosina 1994–2006 hän työskenteli Timberjackin, Deere & Companyn sekä Waratahin palveluksessa edeten yhä vastuullisempiin tehtäviin. Vuonna 2007 hän siirtyi suomalaisen Komatsu Forest Oy:n toimitusjohtajaksi ja yleni myöhemmin Komatsu Forestin markkinointijohtajaksi vastuualueenaan yhtiön maailmanlaajuinen myynti ja markkinointi.

Nimityksiä myynti- ja markkinointiorganisaatiossa

John Deere Forestry kehittää metsäkoneliiketoimintaansa ja asiakaspalveluaan lukuisilla muutoksilla organisaatio- ja raportointirakenteisiin Euroopan myynti- ja markkinointiorganisaatioissa. Muutoksilla tehostetaan yhtiön strategista ja taktista johtamista.

Jari Mennala on nimitetty Euroopan myyntitoiminnasta vastaavaksi johtajaksi (General Manager, European Sales Operations). Hän vastaa koneiden, varaosien ja huoltoratkaisujen myynnistä Euroopassa sekä teknisen tuen ja jälkimarkkinoinnin kehittämisestä. John Deere'n omistamat jälleenmyyntiyhtiöt Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Britanniassa ja Irlannissa raportoivat Mennalalle.

Janne Märkälä on nimitetty markkinoinnista ja tilausten toimittamisesta vastaavaksi johtajaksi (General Manager, Marketing and Order Fulfillment). Uudessa tehtävässään hän vastaa tilausten toimitusprosessista, markkinointiviestinnästä, hinnoittelusta sekä pyöräalustaisten tavaralajimenetelmän metsäkoneiden myynnin tuesta ja teknisestä dokumentaatiosta.

Lisätiedot:
Tiedottaja