Kärkiohjaus on saatavana nyt myös CF5-puomiin

Kesällä 2013 esitelty ja uraauurtavasta innovatiivisuudestaan useilla messuilla palkittu puomin kärkiohjaus (IBC – Intelligent Boom Control) on saanut erinomaisen vastaanoton metsäkoneyrittäjiltä. Kärkiohjaus on toistaiseksi ollut saatavana keskisuurten John Deere 1210E ja John Deere 1510E-kuormatraktoreiden CF7 ja CF7S-puomeihin. Yli 80% Joensuun tehtaalta Suomeen ja Ruotsiin toimitettavista näiden konemallien kuormakoneista varustetaan uudella kärkiohjaustoiminnolla.

Syyskuusta 2014 alkaen kärkiohjaus tulee saatavaksi myös keskikokoisten kuormatraktoreiden CF5-puomeihin: ensin John Deere 1110E IT4-kuormatraktoriin ja myöhemmin John Deere 1010E-kuormatraktoriin. Kärkiohjaus tarjoaa näille konemalleille monta etua yhdessä paketissa: lisää tuottavuutta, lisää puomin kestävyyttä ja käyttöikää. Kärkiohjaus parantaa koneen kuljettajan mukavuutta ja työnteon tehokkuutta. Kuormia syntyy enemmän ja kuljettaja jaksaa paremmin, erityisesti kun kuormatraktori on varustettu myös John Deere’n ainutlaatuisella pyörivällä ja vakaavalla ohjaamolla.

Käyttäjien mukaan työhön on tullut selvästi lisää jouhevuutta - kärkiohjaus lisää tehokkuutta ja samalla parantaa mukavuutta. IBC-puomi on käytössä nopeampi ja herkempi ja sähköisten päätyvaimennusten ansiosta pehmeäliikkeinen.

Puomin kärkiohjaus on saatavilla ainoastaan John Deere -kuormatraktoreihin. Tämä metsäkonealan pitkään odottama teknologinen innovaatio on palkittu muun muassa Ruotsin ElmiaWood-, Tsekin Silva Regina- ja Saksan Interforst-messuilla.

Katso video - John Deere  - puomin kärkiohjaus

Lisätiedot: