John Deere esittelee FinnMetko-messuilla ForestSight-palveluratkaisut sekä uusia IT4-harvestereita ja harvesteripäitä

John Deere Forestry esittelee laajan tuote- ja palveluratkaisujen valikoiman FinnMETKO-messuilla Jämsänkoskella 28-30.8.2014, näyttelyosastolla numero 112.

Ensiesittelyssä Suomessa ovat muun muassa harvesterit 1070E ja 1170E IT4-moottoreilla, uudet harvesteripäät H413 ja H415 sekä isoimpaan, 1470E IT4 -harvesteriin tarkoitettu uusi CH9-harvesteripuomi. Uutuuksien lisäksi esillä on koko tuotevalikoima, viimeisimpinä uutuuksina 8-pyöräinen 1270E IT4 -harvesteri ja kuormakoneet  1210E ja 1510E  IT4-moottoreilla sekä kiinteä ohjaamo vaihtoehtona pyörivälle ja vakaavalle ohjaamolle. ElmiaWood 2013 messuilla esitelty kuormakoneen puomin kärkiohjaus on saanut erinomaisen vastaanoton markkinoilla. FinnMetko -messuvieraat pääsevät testaamaan kärkiohjausta messuosaston testiradalla.

FinnMetko-messuilla John Deere Foresty esittelee myös markkinoiden kattavimmat konekannan hallintaratkaisut. FinnMetko–messuvieraat pääsevät testaamaan JDLink–etähallintasovellustamme, jolla voi seurata metsäkoneiden sijaintia, käyttötunteja, polttoaineen kulutusta ja huoltotarvetta älypuhelimella tai tabletilla. Messuilla esitellään myös JDLink–sovelluksen uusia tunnuslukuja kuten polttoaineen kulutus per tuotettu kuutiometri.

Uudet tuotteet ja palveluratkaisut tehostavat asiakkaidemme liiketoimintaa ja tuottavuutta. Panostamme vahvasti asiakkaidemme menestykseen kehittämällä käyttövarmoja ja tuottavia koneita, uusia tuoteominaisuuksia sekä tarjoamalla uusia palveluratkaisuja tuottavaan puunkorjuuseen.
Markkinoiden kattavimmat ForestSight-palveluratkaisut

John Deere tarjoaa metsäkoneasiakkailleen markkinoiden kattavimmat palveluratkaisut konekannan hallintaan ja konekohtaiseen seurantaan. Uusi ForestSight–konsepti kattaa kaikki John Deere’n tarjoamat palveluratkaisut, joista asiakas voi valita itselleen sopivimmat ja tarpeelliset palvelut.

Konekannan hallintaratkaisut

JDLink-etähallintajärjestelmä antaa reaaliaikaisia hälytyksiä ja hyödyllisiä tietoja koneen sijainnista, käytöstä, polttoaineen kulutuksesta ja huoltotarpeesta toimiston tietokoneelle, tabletille tai älypuhelimeen. FinnMetko–messuilla John Deere esittelee uusia JDLink ominaisuuksia kuten polttoainen kulutus/m3. John Deere tarjoaa JDLink–järjestelmän käyttöön kolmeksi vuodeksi E-sarjan IT4-mallien ostajille. Lisäksi JDLink on mahdollista asentaa jälkiasennuksena kaikkiin E-sarjan koneisiin.

TimberOffice-ohjelmistopaketti on kehitetty metsäkoneyrittäjille ja metsäyhtiöille työkaluksi sekä puunkorjuun tiedonhallintaan että metsäkoneen suorityskyvyn ja kunnon valvontaan. Uusimman TimberOffice–ohjelmiston avulla koneista saatavaa tietoa voidaan hyödyntää entistä tehokkaammin, jolloin toimintaa koskeva päätöksenteko nopeutuu, mikä puolestaan auttaa koneyritystä saavuttamaan paremman kilpailukyvyn ja kannattavuuden. Järjestelmä tukee myös muista kuin John Deere'n koneista saadun tiedon käsittelyä.

Huolto- ja ylläpitoratkaisut

TimberCare-huolto-ohjelmat on suunniteltu John Deere'n metsäkoneasiakkaille koneiden korkean käyttöasteen ja tuottavuuden ylläpitämiseen. TimberCare PREMIUM -huoltosopimuksen avulla ylläpidon kustannukset ovat ennakoitavissa. E-sarjan IT4-mallin koneisiin on saatavana pidemmät huoltovälit.  Aikaisempien 500, 1000 ja 2000 tunnin huoltovälien sijaan tarjoamme nyt alan pisimmät huoltovälit: 750, 1500 ja 3000 tuntia. Pidempien huoltovälien ansiosta asiakkaamme voivat säästää jopa 20 % huoltokustannuksissa.

Säätöpäivä on kokonaisuus, jonka aikana koneen tekninen kunto, asetukset, paineet ja suorituskyky testataan käytännössä koneen omassa työympäristössä. Säätöpäivän sisältö voidaan määritellä erilaiseksi tarpeen mukaan: voidaan joko keskittyä teknisiin osa-alueisiin tai kuljettajan työmenetelmiin tai molempiin, sovitun ohjelman mukaisesti.

Öljypalveluihin kuuluvat öljyanalyysi ja öljyn suodatuspalvelu. Säännölliset öljyanalyysit ovat erinomainen keino koneen kunnon seurantaan ja tärkeä osa koneen kuntoon perustuvaa ylläpitoa. Öljyanalyysi paljastaa mahdollisen tulossa olevan ongelman jo aikaisessa vaiheessa, jolloin voidaan välttyä kalliiltakin suunnittelemattomalta korjaukselta.
Öljynsuodatukseen käytettävän Super Caddyn avulla voidaan jatkaa hydrauliikkaöljyn käyttöikää. Super Caddyn avulla suodatetaan vettä ja epäpuhtauksia hydrauliikkaöljystä. SuperCaddy on myös nähtävänä messuosastollamme.

Koulutusratkaisut

John Deere –koulutussimulaattoreihin on nyt saatavana realistinen oppimisympäristö, joka antaa ainutlaatuiset mahdollisuudet oppia uutta ja vahvistaa oppilaiden olemassaolevia taitoja. TimberSkills-oppimisympäristöön luodaan oppilaalle henkilökohtainen oppimispolku johon opettaja voi lisätä uusia tehtäviä.

Varaosapalvelut

John Deere REMAN-ohjelman komponentit ovat hyvä vaihtoehto korjatulle tai joskus jopa uudelle osalle. REMAN-komponentit on kokonaan purettu osiin ja puhdistettu, ja tarkastetut komponentit on koottu uudelleen yhteen alkuperäisosien tapaan, joko uudelleen valmistettujen tai uusien osien ja komponenttien kanssa. REMAN-komponenteille jopa myönnetään 12 kk varaosatakuu, kun niiden asennuksen on tehnyt valtuutettu John Deere -huoltokorjaamo.

Performance Plus -tuoteryhmään kuuluvat kourat, työvalot, suodattimet sekä muut tarvikkeet ja lisävarusteet on suunniteltu kestämään metsäolosuhteiden vaatimukset ja antamaan paras käyttövarmuus ja tuottavuus metsäkoneelle. FinnMETKO-messuilla esitellään uusimmat lisäyksen Performance Plus –tuoteryhmään.
Keskikokoisissa IT4 harvesterimalleissa on enemmän tehoa ja parempi käsiteltävyys

Ketterissä ja tehokkaissa 1070E IT4 ja 1170E IT4 -harvestereissa on Tier-3-malleihin verrattuna suuremmat pumput, joiden ansiosta voimaa ja vääntöä on saatu lisää. 1170E IT4 -mallissa on 175 cm³:n pumppu ja 1070E IT4 -mallissa puolestaan 160 cm³:n pumppu. Suuremman tilavuuden ansiosta öljyn virtaus paranee, ja näin  saadaan paras mahdollinen hyöty myös uusien keskikokoisten harvesterien varusteluun kuuluvasta PPC-tehonsäätöjärjestelmästä (Processing Power Control). Nostetun tehon ansiosta työskentely on sekä tuottavaa että miellyttävää; puomin käyttö ja puun syöttö voidaan tehdä samanaikaisesti. Syöttö on myös suuremman pumppukoon ansiosta nopeampaa ja tarkkuus mitalle ensiluokkainen. Kummassakin uudessa harvesterimallissa on John Deere 6068 PowerTech Plus -sarjan turboahdettu 6-sylinterinen 6,8 litran moottori. Uuden moottorin ansiosta koneet ovat entistä hiljaisempia. Myös mukava ohjaamo on tuottavuustekijä. Pyörivästä ja vakaavasta ohjaamosta on erinomainen näkyvyys joka suuntaan.

John Deeren PPC-tehonsäätöjärjestelmä

Processing Power Control -tehonsäätöjärjestelmä (PPC) on osoitus John Deere'n uraauurtavasta tuotekehitystyöstä. PPC on vakiovarusteena kaikissa uusissa harvestereissa. Kolmitasoisella tehonsäädöllä on mahdollista säätää moottoriteho leimikon mukaan. Järjestelmä parantaa koneiden tuottavuutta ja energiataloutta. Energiansäästötila optimoi moottoritehon ja polttoaineenkulutuksen. Keskitaso säätää tehon normaalivahvuisen puuston korjuuseen sopivaksi. Kun käsiteltävänä on tavallista paksumpia ja raskaampia runkoja, korkeimmalla tehotasolla koneesta saadaan irti suurin mahdollinen suorituskyky.

Uudet harvesteripäämallit H413 ja H415

H413-harvesteripään karsintapeitto ja karsintalaatu on optimoitu, kestävyyttä on lisätty uudenlaisella runkorakenteella ja tuottavuutta kasvatettu uudella työhydrauliikalla. Harvesteripään päivittäinen huolto on tehty mahdollisimman helpoksi. Runkorakenne on pidempi, mikä parantaa puun kaadon hallintaa. Uudella hydrauliventtiiliratkaisulla suoraviivaistetaan hydraulisylinterien ja moottorien letkutusta ja siten nostetaan letkujen käyttöikää.

Isomman H415-harvesteripään rakenneratkaisut ovat hyvin samankaltaisia. H415-harvesteripää on suunniteltu saumattomaan yhteistyöhön uuden CH9-harvesteripuomin kanssa. CH9 on uusi, suurimpaan harvesterimalliin 1470E:hen ensiesiteltävä puomi. Kestävyyden sekä työn tarkkuuden ja nopeuden osalta John Deere'n harvesterien puomit ja harvesteripäät ovat maailman huippua.

Kun massa- ja energiapuun käsittelyä halutaan entisestään nopeuttaa, harvesteripäähän voidaan myös lisätä joukkokäsittelyvarustus tai vain kytkeä päälle joukkokäsittelytila TimberMatic-automatiikasta.

8-pyöräinen 1270E IT4 –harvesteri

8-pyöräinen 1270E IT4 –harvesteri on suunniteltu työskentelyyn jyrkissä rinteissä. Pienet pintapaineet mahdollistavat tuottavan työskentelyn myös pehmeässä maastossa. 8-pyöräisessä mallissa on 20 % enemmän tehoa sekä kestävät, tasapainotetutu Duraxle-akselistot, joiden ansiosta harvesteri liikkuu ja vetää erinomaisesti mäkisessä maastossa. Kone on myös erittäin vakaa, ja korkea maavara sekä laaja kohtaamiskulma takaavat, etteivät hankalatkaan maastot ole erinomaisen työtuloksen esteenä. Lisäksi työskentelyasento säilyy optimaalisena vakaavan ja kääntyvän ohjaamon ansiosta.
Puomin kärkiohjaus helpottaa ja nopeuttaa työskentelyä sekä parantaa tuottavuutta

Kärkiohjauksen (IBC – Intelligent Boom Control) avulla puomin käyttö on entistä tarkempaa, nopeampaa ja helpompaa. Kuljettaja voi keskittyä kouran ohjaamiseen puomin yksittäisten nivelten liikuttelun sijasta. Kärkiohjauksen ansiosta tarvittavat ohjausparametrit ja yksittäiset ohjausliikkeet vähenevät, mikä parantaa puomin rakenteiden ja hydraulisylintereiden kestävyyttä. Käyttötesteissä kärkiohjaus on nopeuttanut kokeneidenkin kuljettajien työtä, jolloin samassa ajassa pystyy helposti tekemään kuorman enemmän kuin aikaisemmin. Aloittelevien kuljettajien työn tuottavuus kasvaa kärkiohjausta käytettäessä todella merkittävästi. Kärkiohjaus on saatavana John Deere'n kuormakoneisiin. Kärkiohjausta pääsee testaamaan John Deere –messuosaston testiradalla.

Keskikokoiset E-sarjan IT4-kuormatraktorit

John Deere 1210E IT4 -kuormatraktorissa on runsaasti tehoa ja vääntöä.  IT4-mallissa on vahva akselisto, V-urainen akselinkiinnitys, vahva runko sekä luja keskinivel, jotka yhdessä pitävät yllä korkeaa käyttöastetta kuormatraktorin koko elinkaaren ajan.

John Deere 1510E IT4 on yksi tehokkaimmista kuormatraktoreista, ja IT4-malliin kapasiteettia ja tehoa on saatu lisää suuremmalla hydraulipumpulla ja voimakkaammalla moottorilla. Myös 1510E IT4:ssä on tuottavuutta ja käyttöastetta parantava akselisto, V-urainen akselinkiinnitys, vahva runko ja luja keskinivel. John Deere -kuormatraktoreissa erinomaiset kuljetusominaisuudet yhdistyvät luotettavaan laatuun.

Molemmissa kuormatraktoreissa on uudistettu sermi, joka parantaa näkyvyyttä kuormatilaan ja lisää etenkin kuorman purkunopeutta. 1210E IT4 -mallin leveää kuormatilaa on mahdollista kasvattaa 4,7 m²:iin. 1510E IT4 -mallin leveää kuormatilaa voidaan kasvattaa 5,3 m²:iin.

John Deere 1210E- ja 1510E IT4 -kuormatraktoreissa on John Deere 6068 PowerTech Plus -sarjan turboahdetut 6-sylinteriset, 6,8-litraiset moottorit.

Kiinteä ohjaamo vaihtoehtona kuormatraktoreihin.

E-sarjan kuormatraktoreihin on kääntyvän ja vakaavan ohjaamon vaihtoehtona saatavana myös kiinteä ohjaamo. Kiinteässä ohjaamossa on samanlaiset käsipaneelit ja istuinvaihtoehdot kuin kääntyvässäkin mallissa. Myös muut komponentit ja lisävarusteet ovat samanlaiset kuin kääntyvissä malleissa, mikä varmistaa hyvän huollettavuuden ja varaosien saatavuuden. Vaikka konsepti onkin erilainen, kuljettajalla on kiinteästä ohjaamosta erinomainen näkyvyys ja työskentelyolosuhteet ovat ergonomiset.

Linkkejä:

ForestSight palveluratkaisut