JOHN DEERE -VOIMALAITTEIDEN USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Yleiset JDPS-kysymykset

WHO DO I CONTACT FOR PRODUCT INFORMATION?

Saat tarkimmat tiedot tuotteistamme ja palveluistamme paikalliselta John Deere -jälleenmyyjältä. Löydät sarjakohtaista tietoa John Deere -moottoreista ja päästöistä lataamalla maksuttoman John Deere PowerAssist™ -sovelluksen (saatavilla App store ja Google Play -kaupoissa).

WHO DO I CONTACT FOR PRICE-RELATED QUESTIONS?

Lähetä moottorien hintoihin liittyvät kysymyksesi valtuutetulle John Deere -voimalaitteiden jälleenmyyjälle tai maahantuojalle. Etsi lähin jälleenmyyjä tai maahantuoja käyttämällä John Deere -jälleenmyyjähakua.

WHO DO I CONTACT FOR TECHNICAL ASSISTANCE?

Jos sinulla on teknisiä kysymyksiä moottorien tai voimansiirron komponenttien myynnistä ja asennuksesta, ota yhteyttä lähimpään valtuutettuun John Deere -moottorien maahantuojaan. Jos sinulla on huoltoon tai korjaukseen liittyviä teknisiä kysymyksiä, ota yhteyttä paikalliseen valtuutettuun John Deere -jälleenmyyjään.

WHERE CAN I FIND MANUALS, PARTS CATALOGS, AND SERVICE GUIDES?

Voit tilata John Deeren teknisiä käsikirjoja ja varaosakuvastoja paikalliselta valtuutetulta John Deere -jälleenmyyjältä tai verkosta osoitteessa Techpubs.Deere.com.

WHO DO I CONTACT ABOUT DONATIONS?

Selvitä kelpoisuutesi John Deere -lahjoituksille (laitteisiin, rahoitukseen, materiaaleihin) tutustumalla John Deeren avustusohjeisiin.

Kestävyys

WHAT ARE THE SUSTAINABILITY GOALS AT JOHN DEERE POWER SYSTEMS?

Maastokulkuisten laitteiden omistajat ja käyttäjät kohtaavat jatkuvasti tiukentuvia vaatimuksia paremmasta päästötehokkuudesta, polttonesteen käytöstä ja tuottavuudesta. Tästä syystä John Deere tekee strategisia investointeja sähköistämiseen, uusiutuviin polttonesteisiin ja muihin tulevaisuuden teknologioihin. Tarjoamme monipuolisia voimansiirtoratkaisuja, jotka antavat alkuperäisvalmistajille ja niiden asiakkaille kilpailuedun maastokulkuisten laitteiden markkinoilla tuottavuus- ja kestävyystavoitteiden keskellä.

John Deere on asettanut kunnianhimoisia kestävyystavoitteita vuodelle 2026 eri valmistussegmenteissä:

  • Sähköisen vaihtoehdon tarjoaminen jokaiseen nurmenhoidon ja kiinteistökoneiden tuoteperheeseen
  • Täysin itsenäisen, sähköakulla toimivan maataloustraktorin saattaminen markkinoille
  • Yli 20 sähkö- ja dieselsähkökäyttöisen mallin tarjoaminen rakentamisen ja metsätalouden tuoteryhmissä
  • Käyttökelpoisten vähähiilisten ja lähes hiilettömien vaihtoehtoisten tehoratkaisujen esittäminen vuoteen 2026 mennessä

WHY IS JOHN DEERE PURSUING A VARIETY OF POWER SOLUTIONS?

Loppujen lopuksi voimansiirrossa ei ole yhtä kaikille sopivaa ratkaisua. Joissakin käyttökohteissa on järkevintä jatkaa dieseltehon käyttöä, toisissa akku- tai dieselsähkökäyttöisyys osoittautuu parhaaksi valinnaksi ja lopuissa uusiutuvat polttonesteet ovat eniten edukseen.

John Deere tekee investointeja ja pyrkii kehittämään huippuluokan luotettavia ratkaisuja kaikissa näissä luokissa ja varmistamaan siten asemansa alkuperäisvalmistajien uskottuna kumppanina. Ymmärrämme, että maastokulkuisten laitteiden yksilölliset tarpeet edellyttävät laajalti eri tehonlähteitä. Tarvitsemme sekä skaalautuvaa akkutehoa että käytännöllisiä uusiutuvia polttonestevaihtoehtoja, jotta voimme täyttää erikokoisten laitteiden tehovaatimukset.

John Deeren asiakkaat kohtaavat yhä suurempia haasteita, jotka tekevät heidän yrityksistään kilpailukykyisempiä ja dynaamisempia. Täydennämme ansioluetteloamme luomalla ja tuottamalla asiakasarvoa teknologisen innovoinnin, erinomaisen suunnittelun ja valmistuksen sekä maailmanluokan jälleenmyyjäkanavan kautta. Näiden ominaisuuksien ansiosta John Deere voi ennakoida, käsitellä ja ratkoa kyseiset haasteet paremmin kuin kukaan muu.

Uusiutuvat polttonesteet

WHAT ARE RENEWABLE FUELS?

Uusiutuvia polttonesteitä ovat:

  • Kaasumaiset polttonesteet, kuten vety, maakaasu ja propaani
  • Alkoholit, kuten etanoli, metanoli ja butanoli
  • Kasviöljyt ja jäteperäiset öljyt
  • Sähkö 

Näitä energianlähteitä voidaan käyttää tiettyä polttonestettä hyödyntävässä järjestelmässä tai myös muita polttonesteitä (kuten perinteistä bensiiniä tai dieseliä) sisältävässä seosjärjestelmässä, esimerkiksi dieselsähkökäyttöisissä tai eri polttonesteiden kanssa yhteensopivissa ajoneuvoissa.

Laitevalmistaja suunnittelee jotkin ajoneuvot ja moottorit uusiutuville polttonesteille. Muut voidaan päivittää käyttämään uusiutuvia polttonesteitä muokkaamalla moottorin hallintalaitteita ja polttonestejärjestelmää alkuperäisestä kokoonpanosta.

WHAT IS JOHN DEERE'S POSITION ON RENEWABLE FUELS?

Öljypohjaiset polttonesteet ovat olleet alan standardi jo vuosia pääasiassa siksi, että niille ei ole ollut hyväksyttäviä, kustannustehokkaita ja luotettavia vaihtoehtoja. Kestävän energian kasvava kiinnostus lisää kuitenkin uusiutuvien polttonesteiden käyttöönottoa ja saatavuutta. Saatavilla on erilaisia uusiutuvia polttonesteitä, joista John Deere pitää biodieseliä ja uusiutuvaa dieselpolttonestettä lupaavimpina tapoina tuoda uusiutuva energia raskaan kaluston markkinoille.

Uusiutuvista polttonesteistä John Deere investoi biodieseliin, uusiutuvaan dieselpolttonesteeseen ja etanoliin.

Biodiesel

Biodiesel on uusiutuva, hapetettu polttoneste, joka valmistetaan transesteröimällä erilaisia uusiutuvia energialähteitä, kuten kasviöljyjä (soijapapu, rapsi jne.) ja eläinrasvaa. Sitä voidaan sekoittaa millä tahansa tasolla dieselöljyn kanssa biodieselsekoituksen luomiseksi. Uusiutuvana kotimaisena energianlähteenä biodiesel voi auttaa vähentämään riippuvuutta öljyntuonnista.

Uusiutuva dieselpolttoneste

Uusiutuva dieselpolttoneste on parafiinipohjainen polttoneste, joka on valmistettu joko kasviöljyjen (soijapapu, rapsi jne.) ja eläinrasvan hydrokäsittelyllä tai synteesimenettelyllä (esim. kaasun muunto nesteiksi). Nämä biopolttonesteet korvaavat kestävällä ja kilpailukykyisellä tavalla öljypohjaisen dieselpolttonesteen. 

Etanolipolttoneste

Etanoli on uusiutuva polttoneste, joka valmistetaan maissista ja muista kasviperäisistä aineista. Etanolia käytetään yleisesti kipinäsytytteisissä moottoreissa, ja yleisin seos on E10 (10 % etanolia, 90 % bensiiniä). Joidenkin moottorien muutosten myötä etanolia voidaan käyttää polttonesteenä puristussytytteisissä moottoreissa.

WHAT ARE THE ADVANTAGES OF RENEWABLE FUELS?

Biopolttonesteiden käytöstä on monenlaisia etuja, kuten uusiutuvuus, vähäisemmät hiilipäästöt, kustannussäästöt ja alhaisemmat huoltotarpeet.

Biodieselin ja uusiutuvan dieselin suurin etu on niiden uusiutuvuus, koska ne valmistetaan esimerkiksi kasveista ja ruokaöljyistä. Uusiutuvana kotimaisena energianlähteenä biodiesel voi auttaa vähentämään riippuvuutta öljyntuonnista. Biodiesel on myös myrkytöntä, biohajoavaa ja herkkiin ympäristöihin soveltuvaa.

Biodieselin ja uusiutuvan dieselin käyttö voi parantaa voitelua sekä vähentää hajuhaittoja ja rikkipäästöjä. Biodieselillä on myös suotuisa energiatasapaino — polttonestekilogramman tuottaman energian ja sen valmistukseen käytetyn energian suhde — 3,2–1. Tämä tarkoittaa sitä, että gallona biodieseliä antaa käyttäjälle 3,2 kertaa enemmän energiaa kuin mitä sen valmistus vaatii. Tämä suhde on suotuisampi kuin useimpien uusiutuvien polttonesteiden.

Uusiutuva diesel on hiilivetypolttoneste, kuten dieselöljy, joten se voi tarjota monia samoja etuja. Suurin hyöty dieselöljyyn verrattuna on kuitenkin sen alhaisemmat kasvihuonepäästöt laitteiden elinkaaren aikana.

WHY DOES JOHN DEERE SUPPORT THE USE OF RENEWABLE FUELS?

Taloudellinen epävarmuus, öljyn hinnannousu ja kasvava hiilidioksin määrä korostavat uusiutuvien polttonesteiden merkitystä ja nopeuttavat uudenlaisia polttonestelähteitä hyödyntävien teknologioiden käyttöönottoa.

John Deere tukee uusiutuvien polttonesteiden käyttöä, koska se tunnustaa biopolttonesteiden merkityksen asiakkaillemme ja ympäristölle. Uusiutuviin polttonesteisiin investoiminen tuottaa lisäarvoa myös pitkän aikavälin taloudellisesta näkökulmasta sekä ympäristön, energian toimitusvarmuuden ja maaseudun kehittämisen kannalta.

ARE THERE ANY DRAWBACKS TO USING RENEWABLE FUELS?

Vaikka uusiutuvista polttonesteistä on monia etuja, niiden laajamittainen käyttöönotto on edelleen haasteellista. Ensinnäkin uusiutuvia polttonesteitä on markkinoilla runsaasti. Moottorille ja käyttökohteen tehovaatimuksille sopivimman polttonesteen löytäminen voi olla haastavaa. Lisäksi infrastruktuuria tulee yhä laajentaa, jotta varmistetaan uusiutuvien polttonesteiden kattava saatavuus.

Lisätietoja moottorien yhteensopivuudesta uusiutuvien polttonesteiden kanssa ja sopivimmista ratkaisuista saat ottamalla yhteyttä lähimpään valtuutettuun John Deere -moottorien maahantuojaan.

HOW IS JOHN DEERE INVESTING IN RENEWABLE FUEL TECHNOLOGY?

John Deere on sitoutunut tarjoamaan kestävämpiä energiaratkaisuja moottorin suorituskyvystä tinkimättä investoimalla uusiutuvia polttonesteitä hyödyntäviin teknologioihin.  

Eriytyneiden voimansiirtoratkaisujen tarjoamiseksi John Deere on tehnyt pääomasijoituksen kasvavaan startup-yritykseen ClearFlame Engine Technologies, joka pyrkii kehittämään puhdasta moottoriteknologiaa. ClearFlame-yrityksen kehittämällä ratkaisulla vähähiiliset polttonesteet, kuten etanoli, voidaan integroida helposti puristussytytteisiin moottoreihin, mikä tarjoaa kestävämmän ratkaisun moottorin suorituskykyä vaarantamatta.

WHICH JOHN DEERE ENGINES CAN BE USED WITH RENEWABLE FUELS?

  • Euroopan unionin sisällä käytettävissä vaihe V -moottoreissa voidaan käyttää enintään 8 %:n (B8) biodieselsekoituksia.
  • Tier 4 Final / vaihe IV- ja Interim 4/Euro III B -päästöluokan moottoreissa voidaan käyttää enintään 20 %:n (B20) biodieselpitoisuuksia.
  • Tier 3 / vaihe III A- ja alemman tason moottoreissa voidaan käyttää jopa 100 %:n (B100) biodieseliä.
  • Biodieselin on täytettävä American Society of Testing Materials (ASTM) -standardin D6751 tai eurooppalaisen standardin (EN) 14214 vaatimukset.

Kaikissa John Deere -moottoreissa voidaan käyttää uusiutuvaa dieselpolttonestettä:

  • Uusiutuvaa dieselpolttonestettä (parafiinipohjaista dieselpolttonestettä) voidaan sekoittaa dieselöljyn kanssa tai käyttää sellaisenaan (RD100).
  • Uusiutuvan dieselpolttonesteen on täytettävä joko standardin ASTM D975, EN 590 tai EN 15940 vaatimukset.
  • Tällä hetkellä EU:ssa toimivissa vaihe V -moottoreissa voidaan käyttää uusiutuvan dieselpolttonesteen sekoituksia (EN 15940) enintään noin 30 %:n pitoisuudella EN 590 -polttonesteellä. Lopullisen seoksen on silti täytettävä EN 590 -polttonesteen vaatimukset.

Lisätietoja on uusiutuvien polttonesteiden sivulla.

WHAT IS THE DIFFERENCE BETWEEN ASTM D6751 AND EN 14214?

ASTM International on standardointiryhmä, joka koostuu teknisistä asiantuntijoista – tuottajista, käyttäjistä, kuluttajista sekä viranomaisten ja korkeakoulujen henkilökunnasta. ASTM-standardit on yleisesti tunnustettu Yhdysvalloissa ja Kanadassa. ASTM D6751 määrittää, mitkä tekniset tiedot B100-polttonesteen on täytettävä, ennen kuin se sekoitetaan dieselöljyyn, yleensä enintään B20-seoksissa.

Euroopan unionin standardin EN 14214 tekniset tiedot ovat samankaltaisia kuin standardin ASTM D6751, mutta ne ovat joiltakin osin hieman tiukempia. Toinen ero on siinä, että EN 14214 kehitettiin B100-polttonestettä silmällä pitäen ja ASTM D6751 taas enintään B20-seoksia silmällä pitäen.

Sähköistäminen

WHAT IS JOHN DEERE'S ELECTRIFICATION STRATEGY?

John Deere tunnistaa kasvavan akkukäyttöisten ratkaisujen kysynnän maastokulkuisille laitteille ja ajoneuvoille sitä mukaa, kun yhä useammat maat laativat päästöstandardeja.

Sähköistämisstrategiassaan John Deere priorisoi sellaisten laitteiden sähköistämistä, joihin nykyiset ja ennakoidut sääntelytoimet vaikuttavat eniten. Näihin sisältyvät laitteet, jotka voisivat toimia käyttäen yksinomaan akkua ensisijaisena tehonlähteenä, kuten nurmenhoitolaitteet, kiinteistötraktorit, pienet traktorit, kompaktit rakennusalan laitteet ja jotkin tienrakennuskoneet.

WHY DID JOHN DEERE INVEST IN KREISEL ELECTRIC?

Deere & Company on hankkinut enemmistöomistuksen akkuteknologioita kehittävästä Kreisel Electric -yrityksestä, jonka pääkonttori sijaitsee Itävallassa. Kreisel johtaa markkinoita huippuluokan akkutuotteissa, jotka on valmistettu erityisesti maastokulkuisille laitteille ja ajoneuvoille, minkä ansiosta sen tarjoamat akkukäyttöiset ratkaisut takaavat erinomaisen suorituskyvyn ja pidemmän käyttöiän.

Vuodesta 2014 lähtien Kreisel on ollut johtava innovoija, joka keskittyy uppojäähdytettyjen sähköakkumoduulien ja -pakettien kehittämiseen tehoa vaativille ja maastokäyttökohteille. Yrityksellä on eriytetty akkutekniikka ja akkupuskuroitu latausinfrastruktuuri. Se tarjoaa nykyisin tuotteitaan globaalille asiakaskunnalle erilaisilla loppumarkkinoilla, mukaan lukien hyötyajoneuvot, maastoajoneuvot, merikäyttökohteet, e-moottoriurheilu ja muut tehoa vaativat käyttökohteet.

Maastokäyttöön tarvitaan erityinen akun rakenne ja suorituskyvyn, kestävyyden ja lämpötilan hallinnan huomiointi. Toistuvampi huipputeho ja lähtöteho edellyttävät suurempaa jäähdytyskapasiteettia ja vankempia kennojen kemiallisia ominaisuuksia ankarissa olosuhteissa, joissa on esimerkiksi pölyä, likaa, altistumista nesteille ja tärinää. Se edellyttää myös korkeampia standardeja sähköliittimille ja akkukotelolle. Kreisel-teknologia voi vastata kaikkiin näihin haasteisiin.

John Deere ennakoi myös, että akun tekniset vaatimukset vaihtelevat ajoneuvosegmentin mukaan. Akkuteknologian ammattilainen, joka voi auttaa kehittämään erilaisia jänniteratkaisuja, laajentaa mahdollisia käyttökohteita.

Uuden sukupolven moottorit

HOW WILL JOHN DEERE POWER SYSTEMS MEET STAGE V EMISSIONS STANDARDS?

Sekä moottorien että koneiden valmistajana John Deerellä on huomattava 1 miljardin tunnin maailmanlaajuinen kokemus dieselhiukkassuodattimen (DPF) teknologioista — tämä laaja tietämys muodostaa perustan OEM-asiakkaille tarjottaville luotettaville päästöratkaisuille. Olemme käyttäneet DPF-teknologiaa Interim 4/Euro III B -päästöluokasta lähtien.

Johdamme asiakkaitamme jatkossakin saumattomasti tulevan vaiheen V siirtymän läpi globaalin käytännön kokemuksemme ansiosta. Tämä arvokas kokemus sadoista sisäisistä ja ulkoisista OEM-käyttökohteista on johtanut testattuun DPF-ratkaisuun, joka pidentää toiminta-aikaa ja tarjoaa John Deeren asiakkaille tutun arjen luotettavuuden ja kestävyyden.

Kehitämme ja testaamme jatkuvasti teknologioita, joilla voimme täyttää päästösäädökset ja jalostaa jälkikäsittelypakettejamme toimiviksi todettujen ratkaisujemme perusteella. Tier 4 Final / vaihe IV -säädösten täyttämiseksi lisäsimme selektiivisen katalyyttisen pelkistysjärjestelmän (SCR) PowerTech™-moottorirakenteeseen vähintään 56 kW:n (75 hv:n) moottoreissa.

HOW DO STAGE V EMISSIONS STANDARDS DIFFER IN THE EU?

Euroopan unionin vaihe V -päästösäädökset rajoittavat hiukkasten määrää hiukkasmassan lisäksi kaikissa moottoreissa alle 19 kW:sta yli 560 kW:n tehoalueisiin. Tämän vuoksi moottorivalmistajien on rajoitettava mikrohiukkaspäästöjä DPF-teknologioiden avulla. Vaihe V -säädös edellyttää myös, että moottorivalmistajat mittaavat säänneltyjä kaasupäästöjä koneen toimiessa todellisissa käyttöolosuhteissa.

WILL DPF TECHNOLOGIES IMPACT END-USER OPERATION?

Jälkikäsittelyteknologioista viestitään avoimesti loppukäyttäjille. Regeneraatiojaksot ovat osa normaalia toimintaa, ja niitä käytetään osana pakokaasun lämpötilan hallintaa. Regeneraation aikana John Deere -moottorit valvovat ja hallitsevat pakokaasun lämpötiloja, jotta jälkikäsittelyjärjestelmän tehokkuus on optimaalinen. Optimaalinen tai ”palamisen” lämpötila auttaa pitämään järjestelmän puhtaana.

Normaaleissa käyttöolosuhteissa jälkikäsittelyjärjestelmä toimii itsenäisesti puuttumatta tai vaikuttamatta laitteen toimintaan. Kun järjestelmä voi suorittaa puhdistus- tai regeneraatioprosessit itsenäisesti, kuljettajat voivat nauttia John Deere -moottoreilta odottamastaan suorituskyvystä ja tuottavuudesta.

HOW WILL EMISSIONS PACKAGES IMPACT OEM EQUIPMENT DESIGN?

Useimmissa tapauksissa OEM-asiakkaiden, jotka käyttävät tällä hetkellä dieselhiukkassuodattimella varustettua John Deere -moottoria, ei tarvitse uudistaa konetta vaihe V -vaatimusten täyttämiseksi.

Lisäksi John Deere -voimalaitteiden suunnittelun integraatiotiimi pyrkii varmistamaan, että moottorimme ja jälkikäsittelyjärjestelmämme voidaan integroida oikein OEM-laitteisiin. Olemme käyttäneet dieselhiukkassuodatinteknologiaa vuodesta 2011 lähtien, ja pystymme auttamaan OEM-valmistajia siirtymään vaivatta vaihe V -vaatimusten mukaisiin paketteihin.

Meillä on laaja kokemus dieselhiukkassuodattimien kehittämisestä ja integroinnista sekä John Deere- että OEM-laitteisiin. Olemme keränneet yli miljardi dieselhiukkassuodattimen käyttötuntia pellolla.

WHICH JOHN DEERE PRODUCTS ARE STAGE V CERTIFIED?

John Deere -voimalaitteet johtavat edelleen OEM-asiakkaitamme saumattomasti päästösiirtymän läpi tarjoamalla moottoreita, joille on myönnetty vaihe V -sertifiointi. Tähän kuuluvat muuttuvanopeuksiset moottoriryhmät, joiden teho on alle 56 kW (75 hv) tai yli 130 kW (174 hv), sekä vakionopeuksiset moottoriryhmät. John Deeren teollisuusmoottorien vaihe V -mallisto tarjoaa luokituksia 36 kW:stä yli 500 kW:iin (48 hv:stä yli 670 hv:hen) ja tilavuuksia 2,9 litrasta 18 litraan.

WHICH JOHN DEERE STAGE V ENGINES ARE ROHS/ROHS2 COMPLIANT?

John Deere tarjoaa malliston vaihe V -sertifioituja moottoreita, jotka noudattavat EU:n vaarallisten aineiden käytön rajoitussäädöksiä 2 (RoHS 2) (direktiivi 2011/65/EU) OEM-käyttökohteille EU:n markkinoilla — ja avustaa siten alkuperäisvalmistajia näiden valmistellessa koneitaan RoHS 2 -direktiivin vaatimusten mukaisiksi.

WHAT SHOULD I KNOW ABOUT JOHN DEERE NEXT GENERATION ENGINES?

Uuden sukupolven John Deere -teollisuusmoottoreissa käytetään parhaita John Deere -teknologioita uudella tavalla sekä markkinoiden että asiakkaiden vaatimuksiin vastaamiseksi. Ne tarjoavat siten uudenlaista luotettavuutta, kestävyyttä, joustavuutta ja huollettavuutta laajalti eri heavy duty -sovelluksissa.

Uuden sukupolven John Deere -moottorit on suunniteltu helppoa integrointia ja yksinkertaista huoltoa varten, jotta käyttäjät voivat jatkaa työtä pidempään. Ne myös alentavat käyttökustannuksia ja täyttävät EPA:n Tier 4 Final -päästövaatimukset ja EU:n vaihe V -päästösäädökset. Uuden sukupolven moottorimallistomme sisältää mallit JD4, JD14 ja JD18.

DO THE NEXT GENERATION ENGINES REQUIRE DIESEL EXHAUST FLUID (DEF)?

JD18:ssä ei tarvita urealiuosta. JD4:ssä ja JD14:ssä on SCR-järjestelmät.

HOW CAN I ENSURE MY ENGINE WORKS WITH NEW EMISSIONS TECH?

Kun alkuperäisvalmistajat valitsevat John Deere -moottorin ja telematiikan valtuutetulta John Deere -jälleenmyyjältä, heidän asiakkaansa saavat käyttöönsä John Deere Connected Support™ -tuen. Asiakaslähtöinen ratkaisu yhdistää yhdistettävyyden, tiedon, analytiikan ja teknologian innovatiivisiksi digitaalisiksi työkaluiksi, joiden avulla John Deere -jälleenmyyjät voivat auttaa asiakkaita pitämään laitteet käynnissä.

CAN JOHN DEERE MEET MY ENGINE NEEDS OUTSIDE STAGE V REGIONS?

John Deere tarjoaa kattavan valikoiman moottoreita, jotka täyttävät useimmat päästövaatimukset. Saat lisätietoja lähimmältä valtuutetulta John Deere -maahantuojalta tai -jälleenmyyjältä. 

Päästöt

WHAT IS MY ENGINE'S HORSEPOWER RATING AND YEAR OF MANUFACTURE?

Moottorien teholuokitukset ja valmistuspäivät näkyvät John Deere PowerAssist™ -sovelluksessa, joka on saatavilla iOS- ja Android-käyttöjärjestelmille. Voit myös kirjautua sisään moottoritietojen hakuun osassa Varaosat ja huolto. Tämän sivuston käyttämiseen tarvitaan kelvollinen käyttäjätunnus ja salasana.

WHERE DO I FIND ENGINE EMISSIONS CERTIFICATES?

Löydät moottorisi päästösertifikaatit käyttämällä John Deere PowerAssist™ -sovellusta, joka on saatavilla iOS- ja Android-käyttöjärjestelmille. Voit myös kirjautua sisään moottoritietojen hakuun osassa Varaosat ja huolto. Tämän sivuston käyttämiseen tarvitaan kelvollinen käyttäjätunnus ja salasana.

WHERE DO I FIND CERTIFICATES FOR MY NON-CERTIFIED ENGINE?

Meillä ei ole päästösertifikaatteja sertifioimattomille moottoreille. Meillä on kuitenkin moottorien teholuokitukset ja päästötiedot alkuperäisvalmistajien moottoreista. Saat lisätietoja lähimmältä valtuutetulta JohnDeere -maahantuojalta tai -jälleenmyyjältä.

Suorituskyky

WHICH ENGINE HAVE A HIGHER INTERNAL COMBUSTION: EGR OR SCR?

Nimensä mukaisesti John Deeren jäähdytetty EGR-teknologia jäähdyttää ja sekoittaa mitatut pakokaasut raikkaan tuloilman kanssa, mikä alentaa moottorin suurinta palamislämpötilaa ja poistaa siten suurimman osan moottorin tuottamista typpioksidipäästöistä. Jäljellä olevat hiukkas- ja typpioksidipäästöt alennetaan hyväksyttävälle tasolle myötäsuuntaan moottorista pakokaasusuodattimen ja SCR-katalysaattorin avulla. Pakokaasusuodatin kerää ja hapettaa hiukkaset, kun taas pakokaasuvirtaan ennen SCR-katalysaattoria ruiskutettu vähäinen urealiuos (DEF) alentaa typpioksidipäästöt hyväksyttävälle tasolle.

Sitä vastoin moottorit, joissa on vain SCR-teknologia, käyttävät moottorin kalibrointia, joka toimii korkeammissa palamislämpötiloissa alentaakseen hiukkasten määrän hyväksyttävälle päästötasolle moottorin sisällä. Tämä lisää moottorin sisäisten komponenttien kuumuutta ja moottorista lähtevän typpioksidin määrää. Jotta näitä korkeampia typpioksiditasoja voidaan alentaa hyväksyttävälle tasolle myötäsuuntaan moottorista, pakokaasuvirtaan ruiskutetaan enemmän urealiuosta ja se sekoittuu SCR-katalysaattorissa pakokaasuihin. John Deeren jäähdytetyissä EGR-moottoreissa on itse asiassa alhaisemmat sisäiset moottorin palamislämpötilat kuin pelkkää selektiivistä katalyyttistä pelkistystä käyttävissä moottoreissa. Jäähdytetyt EGR-moottorit asettavat jäähdytysjärjestelmälle enemmän jäähdytysvaatimuksia (suurempi lämmön hylkiminen). John Deere on kuitenkin ottanut käyttöön uudet jäähdytysjärjestelmämallit ja muuttuvanopeuksiset puhaltimen käyttölaitteet, jotka vastaavat näitä jäähdytystarpeita mahdollisimman tehokkaalla tavalla. Koska selektiivinen katalyyttinen pelkistys on lisätty Tier 4 Final / vaihe IV -moottoreihin, John Deere Tier 4 Final -moottorin kalibroinnit käyttävät alhaisempia jäähdytettyjä EGR-virtauksia kuin Interim 4/Euro III B -päästöluokka, mikä vähentää moottorin lämmön hylkimistä. Optimoitu John Deeren integroidun päästöjen hallintajärjestelmän lähestymistapa Tier 4 Final / vaihe V -moottoreissa mahdollistaa alhaisemmat moottorin palamislämpötilat. Jäähdytetyn EGR:n, pakokaasusuodattimen ja selektiivisen katalyyttisen pelkistyksen yhdistelmää hyödyntävä integroitu päästöjen hallintajärjestelmä johtaa suurempaan tehotiheyteen, suurempiin huippuvääntömomentteihin, parempaan moottorin kestävyyteen, alhaisempaan dieselpolttonesteen kulutukseen ja alhaisimpaan urealiuoksen kulutukseen. Tulokseksi saadaan nestetalous, joka on omaa luokkaansa maailman markkinoilla.

HOW DOES THE POWERTECH PWL 4.5L ENGINE REDUCE PARTICULATE MATTER?

Kattavalla palamisen optimoinnilla ja jälkikäsittelyn kehityksellä John Deere saavutti 56–104 kW:n (75–140 hv:n) tehoalueella niin suuret hiukkaspäästöjen alennukset ja suorituskyvyn parannukset, että Tier 4 Final / vaihe IV -moottorin dieselhiukkassuodatin voitiin poistaa.

Uuden palamisjärjestelmän kehityksen, moottorin kalibroinnin muutosten ja optimoidun integroidun päästöjen hallintajärjestelmän ansiosta 4,5 litran PowerTech™ PWL -moottorista poistuvat hiukkaspäästöt ovat lähes olemattomat. Jäljelle jääneet hiukkaset hapettuvat tämän jälkeen passiivisesti dieselin hapetuskatalysaattorissa ilman regeneraation tarvetta.

Tier 4 Final / vaihe IV -päästöteknologiaratkaisulla, joka ei sisällä dieselhiukkassuodatinta, 4,5 litran PowerTech PWL -moottori saavuttaa asiakkaiden suorituskykyodotukset, parantaa moottoripakettia ja alentaa kustannuksia.

Virallinen JDPS-maahantuoja Suomessa
West Diesel Finland
westdiesel@westdiesel.fi