MEDIATIEDOTE Helmikuu 10, 2025
John Deere laajentaa ratkaisujaan omatoimisille korjaajille

Walldorf, helmikuu 2025 – John Deere on ilmoittanut merkittävistä toimista, joilla tuetaan asiakkaiden mahdollisuuksia huoltaa ja korjata maatalous- ja maanrakennusalan koneitaan. Digitaaliset ratkaisut otetaan käyttöön Yhdysvalloissa tämän vuoden jälkipuoliskolla. Myös eurooppalaiset viljelijät hyötyvät näistä uusista toiminnoista. Parannukset tarjoavat entistä enemmän tukea asiakkaille ja riippumattomille korjaamoille ottaen mm. John Deeren valmistamien elektronisten ohjainyksiköiden uudelleenohjelmoinnin käyttöön.
On huomattava, että Yhdysvaltain ja EU:n markkinoiden lainsäädännölliset puitteet eroavat toisistaan joissakin tapauksissa. Euroopassa sovelletaan korjaus- ja huoltotietoja (RMI) koskevia säännöksiä. EU:ssa säädetään laillisesti maatalouskoneiden korjausoikeudesta 27:llä eri EU-asetuksella. Näissä asetuksissa luetellaan kaikki tiedot, jotka on jaettava riippumattomien toimijoiden tai korjaamoiden kanssa. Tietoja on saatavilla monien vuosimallien osalta John Deere Repair and Maintenance Information -sivustolla. Näihin kuuluvat muun muassa:
- John Deere Bookstore – ilmainen käyttöoppaiden katselu ja teknisten käsikirjojen osto (https://techpubs.deere.com)
- John Deere University – koulutusmateriaalin tarjonta (https://jdu.deere.com)
- Service Gard – erikoistyökalujen saatavuus (https://servicegard.deere.com)
- Partscatalog – varaosakuvasto verkossa (https://partscatalog.deere.com/jdrc)
- ReadyTo – vianmääritys- ja korjausohjeiden tarjonta
Uudet toiminnot laajentavat ensisijaisesti korjausvaihtoehtoja Yhdysvalloissa. Toimintoja on kuitenkin lisätty myös eurooppalaiseen RMI:hin, joka tarjoaa jo nyt monia vaihtoehtoja. Yksi uusi ominaisuus on integrointi John Deere Operations CenteriinTM. Tämä tarkoittaa, että koneiden omistajat voivat käyttää Operations Centeriä pelto- ja konetietojen hallinnan lisäksi myös huolto- ja konetietoihin. Laajennus tarjoaa käyttäjäystävällisen, keskitetyn alustan, jossa on kattava valikoima työkaluja koneiden koko elinkaarelle. Uusiin ominaisuuksiin kuuluvat:
- Equipment Mobile – ilmainen sovellus, jossa on kattavat konetiedot, kuten käyttäjän ja varaosien käsikirjat, huoltoaikataulut, pikaohjeet, vikakoodien haku ja ohjelmistopäivitykset tietyille 4G-yhteydellä varustetuille koneille.
- Shop.Deere.com – tällä hetkellä Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja Irlannissa saatavilla oleva varaosien haku- ja ostopalvelu verkossa
- Pikaoppaat – tarjoaa erilaisia opetusvideoita ja huoltovinkkejä
- ADVISOR-asiakaspalvelu – tarjoaa ilmaisia digitaalisia käsikirjoja vikakoodien selvittämiseen ja päivittämiseen, vianmääritystietojen lukemiseen ja rajoitettujen kalibrointien suorittamiseen
Viimeisimmät parannukset osoittavat, että John Deere pyrkii jatkuvasti parantamaan tuotteitaan. Yritys on jo nyt johtava omatoimisiin korjauksiin hyödynnettävien resurssien tarjoaja. Uusien vaihtoehtojen ansiosta koneiden omistajat voivat itse vaikuttaa entistä enemmän koneidensa käytettävyyteen.