Lehdistötiedote   24.9.2020

UUSI H424-HARVESTERIPÄÄ MYÖHEMPIIN HARVENNUKSIIN JA PÄÄTEHAKKUISIIN

John Deere H424 -harvesteripää

Uusi H424-harvesteripää korvaa aikaisemman, eniten myydyn H414-harvesteripään. H424 on uutta ulkomuotoa myöten uudelleensuunniteltu. Asiakaspalautteen perusteella tehdyt muutokset parantavat tuottavuutta, huollettavuutta, kestävyyttä, käyttöastetta ja mittaustarkkuutta sekä alentavat päivittäisiä käyttökustannuksia. Myös tämä malli on varustettu uudella SuperCut 100S-sahalaitteella. H424-harvesteripää on saatavana John Deere 1070G, 1170G ja 1270G -harvestereihin.

H424 on keskikokoinen harvesteripää, joka on omimmillaan myöhäisemmillä harvennuksilla ja päätehakkuilla, joissa puuston rinnankorkeusläpimitta on 150–430 mm. H424-harvesteripää soveltuu erinomaisesti myös mutkaisten puiden käsittelyyn sekä rinnetyöskentelyyn. Harvesteripään järeä rakenne, paremmin reititetyt letkut ja helppo pääsy huoltokohteisiin ovat vakuuttaneet asiakkaat.

H424 tuoteparannukset

Uuden PEVO-venttiilin myötä harvesteripään suorituskyky, säädettävyys ja taloudellisuus on parempi kuin edellisessä mallissa. Parannettu letkujen reititys kuormaimelta harvesteripäälle ja venttiililohkolta syöttömoottoreille lisää letkujen kulutuskestävyyttä. Uusi, saranoitu venttiililohkon kansi tekee päivittäisen huollon helpoksi. Myös rasvauskohteet ja teräketjuöljysäiliö ovat helpommin saatavilla ja rasvausväli on aikaisempaa pidempi.

Harvesteripään tilttikulmaa taaksepäin on kasvatettu 4°, mikä parantaa rungon pysymistä kourassa taaksepäin syötettäessä sekä helpottaa työskentelyä rinteissä. Kiinteää takaterää on lyhennetty mutkaisten runkojen ja lehtipuiden käsittelyn helpottamiseksi. Myös takakarsimaterien sijoittelua on muutettu värimerkkauksen tarkkuuden parantamiseksi. Harvesteripäähän on saatavana vahvempi tilttisanka vaativiin olosuhteisiin.

• Maksimi katkaisuhalkaisija 620 mm
  • Syöttörullien maksimiavauma 640 mm
  • Syöttövoima 27 kN
  • Suurin syöttönopeus 4,3 – 5,3 m/s
  • Paino alkaen 1100 kg

Uudet SuperCut 100S -sahalaitteet kaikissa John Deere -harvesteripäissä.

Vuoden 2020 aikana kaikkiin John Deere -harvesteripäihin vaihtui uusi SuperCut 100S -sahalaite. Sahalaitteen uuden sukupolven ketjunkiristinyksikkö, automaattinen ketjunkiristys ja mekaaninen laipan lukinta tekevät siitä entistäkin tehokkaamman ja käyttövarmemman. Parannettu ketjun vapautus helpottaa sahaketjun vaihtoa. Uusi sahalaite mahdollistaa myös laajemman valikoiman sahamoottorien sekä sahalaippojen osalta.

John Deere -harvesteripäät ovat tunnettuja tuottavuudestaan, luotettavuudestaan ja mittaustarkkuudestaan. Tehokkaat John Deere -harvesteripäät ovat ensiluokkaisia työkaluja, jotka vastaavat alan tiukkoihin laatuvaatimuksiin kaikissa työskentelyolosuhteissa. Harvesteripäiden testaus kuuluu John Deeren tuotetestausprossiin. Jokaista harvesteripäämallia on testattu kenttäolosuhteissa useiden tuhansien tuntien ajan ennen sarjatuotannon aloitusta. John Deere -harvesteripäät suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa.

Lisätietoja antaa:

John Deere Forestry Oy

John Deere Forestry Oy:n kotipaikka on Tampere, jossa sijaitsee metsäkoneiden tuotekehityskeskus ja Euroopan markkinointikeskus. Yhtiö työllistää Suomessa noin 760 työntekijää. John Deere -metsäkoneet valmistetaan Joensuussa. Lisätietoja osoitteessa www.JohnDeere.fi

Deere & Company (NYSE: DE) on maailman johtava kehittyneiden tuotteiden ja palveluiden tarjoaja. Yritys on sitoutunut edistämään asiakkaidensa menestystä maahan liittyvissä töissä - maanviljelyksessä, sadonkorjuussa, maanmuokkauksessa, maanparannuksessa ja maanrakennuksessa - sekä auttamaan heitä vastaamaan jatkuvasti kasvaviin ruuan, polttoaineen, rakentamisen ja infrastruktuurin tarpeisiin.  Innovatiivisten ja korkealaatuisten John Deere -tuotteiden perustana on jo vuodesta 1837 ollut luotettavuuden ja rehellisyyden perinne.