John Deere -kuormatraktori ja puupino

Vaihtaminen sujuu napinpainalluksella.

Sylinterien ääripäiden liikkeet vaimennetaan pehmeästi ja estetään iskumaiset kuormitukset päätyasennoissa, jolloin ajamisesta tulee jouhevaa ja puomin kestävyys paranee.

John Deere 910G ja puupinot

Tarkka tieto

Tiedot koneiden välillä päivittyvät pilvipalvelun kautta ja kaikki samalla työmaalla työskentelevät kuljettajat näkevät kartalla kaikki puutavaralajit ajouraverkoston kanssa yksittäisen pölkyn tarkkuudella.

John Deere 910G ajaa metsässä

Ergonomiset työasennot

Vakaava ja kääntyvä ohjaamo auttaa kuljettajaa ylläpitämään oikeita työasentoja, jotka eivät rasita selkää ja hartiaseutua. Kuljettaja saa istua suorassa myös epätasaisessa maastossa. Eri suuntiin työskenneltäessä ohjaamon voi kääntää työtä kohti. Ohjaamossa on jalkatilaa edessä ja istuimessa on kaksi eri korkeusvaihtoehtoa. Tutkitusti tehokas tärinänvaimennus parantaa työssäjaksamista. Ohjaamot on varustettu miniuunilla ja jääkaapilla ja  sisusmateriaaleissa on kiinnitetty huomiota helppoon puhdistukseen. Valojen sijoittelua on jatkuvasti kehitetty näkyvyyden parantamiseksi syksyn ja talven aikaan.

Metsänäkymä kuormatraktorin ohjaamosta

Selkeä näkyvyys

RENCRAFT®-lasi on korkealaatuinen polykarbonaatti, jonka valmistusprosessin ansiosta optisesta laadusta tulee erinomainen.  Näkymään ei tule vääristymiä myöskään sivuun katsottaessa. Erikoiskovan pinnoitteen ansiosta polykarbonaatti-ikkunalla on liki lasin kulutuskestävyys; pyyhkimet eivät tee vaurioita, pesunesteiden sietokyky on hyvä. Paksumman materiaalin ansiosta myös äänieristys paranee. Uusi lasi täyttää standardin ISO 21876 sekä ECE R43 Class L -standardin.

John Deere 910G ja puupinot

Järjestelmä säätää moottorin kierrokset

Mukautuva ajovoimansiirron hallinta on ainutlaatuinen vakio-ominaisuus G-sarjan metsäkoneissa. Järjestelmä parantaa koneen ajettavuutta ja tuottavuutta. Kuljettaja valitsee olosuhteisiin sopivan ajotilan (Eco, Normal, Power) ja järjestelmä säätää moottorin kierrokset automaattisesti kuormitustilanteen mukaan sekä pitää ajonopeuden tasaisena myös korkealla kuormituksella. Korkeita kierroksia käytetään vain tarvittaessa, jolloin myös koneen keskimääräinen melutaso alenee. Korkean kuormitustilanteen aikana uusi tehonsäätöratkaisu takaa dieselin tasaisen käynnin ja hyödyntää tehokkaasti käytettävissä olevan maksimivetotehon. Myös ajopolkimen ja runko-ohjauksen reagointia on parannettu älykkään sähköisen suodatuksen avulla.